לאחרונה יותר ויותר חברות מציעות שירותי ניהול אתרים לעסקים, מה שמצביע על צורך הולך וגובר של בעלי עסקים בחברה שתנהל להם את האתר. עם המודעות ההולכת וגוברת לעולם הדיגיטל ולצורך להחזיק בנכסים דיגיטליים מעודכנים זה יפה לראות כי חברות מקצות משאבים לניהול האתר בדומה לשירותי ניהול דף פייסבוק אורגני או אינסטגרם. בגדול ניתן לחלק את השירותים הללו לשניים:

  1. ניהול אתרי תוכן ואתרי תדמית – בשירות זה החברה לניהול אתרים תכתוב תכנים ותעלה אותם לאתר החברה.
  2. ניהול אתרי סחר, היינו חנויות וירטואליות – העלאת מוצרים, כתיבת תכנים כמו בלוג מסחרי ותיאורי מוצר, ניהול הזמנות ועוד.

רגע לפני ניהול האתר

חשוב לברר לפני שמנהלים אתר מה המטרה של האתר – אם מדובר באתר תוכן או אתר תדמית אז סביר להניח כי המטרה להיחשף לקהל רחב ככל האפשר עם התכנים והידע של בעל העסק או החברה. במקרה זה חשוב לנצל את כתיבת התכנים לאתר ואת מבנה האתר על מנת לתמוך בקידום האתר בגוגל. אחרת ייתכן ויהיה לנו אתר מעודכן ורווי תוכן אך אף אחד לא יגיע אליו. בדומה לדפי פייסבוק או לינקאדין מושקעים או לערוצי יוטיוב עם המון סרטונים הזוכים לחשיפה מינימלית. יתרה מכך – בתכנון תוכן חכם, אותם התכנים המיוצרים לפלטפורמה אחת ישמשו לפלטפורמות אחרות.

במקרים של חנות מקוונת ישנה הצדקה גדולה יותר לעדכון החנות על פי מצב המלאי וההזמנות, במיוחד אם החנות כבר מקבלת טראפיק כתוצאה מפעילות מותגית חזקה, פרסום בזאפ או קידום אורגני. אך גם כאן סביר להניח כי החנות מתפעלת בלוג (בלוג מסחרי הוכיח את עצמו במספר מחקרים ככלי תמיכה משמעותי במכירות וככלי המסייע בקידום האורגני של החנות) ובמקרה זה חשוב גם כן כי הפקת התכנים תשמש למטרת קידום האתר.

במקום ניהול אתרים לעסקים – קידום אתרים לעסקים

אם אתם בעלי עסקים עם מודעות דיגיטלית גבוהה ומבינים כי לאתר שלכם יש מקום מרכזי באסטרטגיה השיווקית שלכם אז חשוב שתשקיעו בקידום האתר בגוגל. קידום בגוגל יאפשר לכם להשיג את הלידים החמים והבשלים ביותר, כמו גם למתג את העסק שלכם כמוביל בתחומו. מקדם אתרים יוכל להנחות את כותבי התוכן/מנהלי האתר בכתיבת תוכן ומועיל וכזה התומך בפעילות הקידום של האתר. מכיוון שמדובר בחיבור כל כך טבעי אני מניח כי אותן חברות ניהול אתרים יציעו גם שירותי קידום אתרים בגוגל, במקרה זה הייתי ממליץ לבחון דוגמאות של אתרים אותם קידמו כדי לוודא כי אכן יש להן את הניסיון המקצועי והיכולת לקדם את האתר בגוגל.

לחלופין אני מניח כי חברות קידום אתרים יציעו שירותי ניהול אתר ככל שיחלוף הזמן ויותר חברות ידרשו שירות זה. אני יודע על לקוחות קידום אורגני שלנו שמבקשות מאיתנו לייצר תכנים גם לאתר עצמו (פעולה שאני מעדיף פחות, מהסיבה שאני סבור כי בעל האתר/מנהל השיווק צריך להיות מעורב בכתיבת התכנים) או לחלופין לעדכן דברים שונים באתר.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>