איך בונים הצעת מחיר לקידום האתר בגוגל? כמה אתם צפויים לשלם עבור קידום אתרים מקצועי? ועוד במאמר הבא.

רגע לפני הצעת המחיר

בשלב הראשוני, עוד לפני שניגשים לבנות הצעת מחיר יש לבדוק האם אתר העסק נמצא בכלל בתחום רלוונטי לקידום אורגני בגוגל – ישנם תחומים בהם פוטנציאל החיפוש עבור הביטויים הרלוונטיים לבית העסק נמוך יחסית ובמצב זה ההיתכנות הכלכלית לקידום אתרים מקצועי לא קיימת. ישנם תחומים בהם נפח החיפוש סביר אך התחרות חזקה מאוד וגם כאן ייתכן ונמליץ לבעל העסק לפנות לערוצי פרסום אחרים. אם מדובר בעסק שנמצא בתחום עם נפח חיפוש יפה ועם תחרות סבירה אז אין ספק שמאוד ישתלם לו לקדם את העסק בגוגל משום שבהשקעה יחסית נמוכה הוא יבנה נכס משמעותי שיסייע לו הן במיתוג העסק בנישה שלו והן בייצור הכנסות נוספות בעזרת אתר האינטרנט.

הצעת מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל

לאחר שבחנו את התחום, את האתר ואת המתחרים – נוכל להעריך מהם היעדים אותם ניתן להשיג בסוף השנה הראשונה של הקידום. נוכל גם להעריך את כמות התוכן שתידרש ואת כמות העבודה הטכנית שנצטרך לבצע באתר בשלב הראשון.

הצעת המחיר בנויה מהגדרת היעדים, מרשימת המשימות לביצוע וכן תיאום ציפיות מה נדרש מאיתנו כחברת קידום אתרים ומה נמצא באחריות הלקוח – בין אם באחריות כותבי התוכן שלו, מנהלי האתר, חברת בניית האתרים או באחריותו הישירה. ישנם מקרים בהם אנו נדרש לכלול את כל המשימות כחלק מהשירות שלנו – גם כתיבת התוכן, גם התיקונים הטכניים באתר ועוד וישנם מקרים בהם גורמים שונים יבצעו את המשימות בהנחייתנו המקצועית. כמובן כי לחלוקה זו ישנה השלכה על המחיר של הקידום בגוגל.

כמה עולה קידום אתרים בגוגל?

קשה לתת מחיר מדויק ללא דיוק של התחום, הביטויים הנדרשים, הבנת הכוח של המתחרים בתחום, מצב האתר של הלקוח והעבודה שנעשתה עד כה (אם נעשתה – לעיתים עדיף היתה שלא תיעשה, בשונה מתחומים אחרים, לצערנו בקידום אורגני קידום לא מקצועי עלול לגרום לנזק של ממש לאתר הלקוח ולגרום לו להתחיל ממינוס).

בגדול ניתן לומר כי לקוחותינו בישראל משלמים בין 2500 – 6000 ₪ בחודש לקידום אורגני. כאמור זה מאוד תלוי בנתונים שציינתי לעיל וגם האם אנו נדרשים לבצע משימות של ניהול אתרים כמו משימות תכנות באתר, משימות תוכן או את משימות הקידום בלבד.

אפשרות מקצועית אחרת

כדי להימנע מהפתעות ובמיוחד עם לקוחות גדולים במיוחד אנו ממליצים להזמין דו"ח SEO לאתר. דו"ח אודיט כזה יאפשר ללקוח ולנו להבין לעומק את הבעיות הטכניות ובעיות התוכן באתר כמו גם את ההזדמנויות ברזולוציה גבוהה יותר. למעשה הלקוח יכול תיאורטית לקחת את הדו"ח וליישם הכל בעצמו, אני כותב תיאורטית משום שטרם נתקלתי בלקוח שעשה זאת טוב יותר מאיתנו. במידה ותחליטו לאחר דו"ח הSEO להמשיך בקידום אורגני שוטף איתנו אנו ננקה את עלות הדו"ח מעלות הקידום השוטף. כך תוכלו להיכנס לתהליך הקידום בשקיפות מלאה תוך הבנת כלל הצרכים והעלויות.

במקרים רבים התמונה יחסית פשוטה וברורה ובה אין ממש צורך בדו"ח זה וניתן להוציא הצעת מחיר מדויקת לקידום על בסיס התחקיר הראשוני. לסיכום נגענו בשלבים בדרך להצעת המחיר וכן למרכיבים שלה אך ההמלצה שלי היא פשוט ליצור איתנו קשר עוד היום – אנו נבצע את התחקיר הראשוני ונוכל לדייק אתכם בתהליך עוד הרבה לפני הצעת מחיר כלשהי. שיהיה המון בהצלחה!

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>