כולנו יודעים כי הלידים הטובים ביותר הם אלו שהגיעו מפה לאוזן או מהפניות עם המלצה על השירותים שלנו, אך כמות הלידים הזו מוגבלת לרוב ותלויה ברשת ההכרויות של בעל העסק וכן ברלוונטיות של השירותים שלו לאותה רשת. הלידים האיכותיים אחריהם הם אלו שמגיעים מגוגל אורגני – מהסיבה הפשוטה שמדובר באנשים שחיפשו את השירות ונתקלו באותו אתר/מותג שוב ושוב בחיפושים שונים מה שאומר להם כי מדובר בחברה רצינית מאוד בתחום. אך האם ניתן לייצר לידים ליועצי משכנתאות בגוגל? סביר להניח שכן משום שכמות המודעות הממומנות שרצות על הביטוי ועל ביטויים דומים היא גדולה למדי וגם על ידי חברות שכנראה עושות זאת באופן מקצועי.

כמה לידים ליועצי משכנתאות ניתן לייצר בגוגל אורגני?

זו שאלה מורכבת משום שיש  להבין את נפח החיפוש הכולל של הביטויים הרלוונטיים, לאחר מכן לקחת בחשבון איך הטראפיק מתחלק בין המודעות לבין האורגני (לרוב 80% לאורגני, כאשר רובו ב3 המקומות הראשונים) ואז יש לשער כמה האתר ימיר – כלומר כמה אנשים מתוך אלו שיכנסו לאתר יפנו אל בעל העסק.

לשם ההערכה אנתח את האתר שנמצא במקום הראשון בגוגל לביטוי יועץ משכנתאות – האתר של חברת מסלולים. מדובר באתר מבוסס למדי עם 151 אתרים שמפנים אליו וכ2400 מבקרים בחודש (על פי הערכה של כלי חיצוני, אין לי גישה לאנליטיקס או לסרץ קונסול של האתר עצמו). כאשר מנתחים מהם הביטויים שמביאים טראפיק אורגני לאתר ניתן להבין כי לא מדובר במותג. כלומר אנו לא רואים שמרבית הכניסות בגוגל הם לביטוי מסלולים או מסלולים יועצי משכנתא או וריאציות כאלו. מכאן שניתן להסיק כי מדובר באתר שמבסס את רוב העבודה שלו על קידום אורגני בגוגל. יש קצת טראפיק מהביטוי מסלולים משכנתאות ונשאלת השאלה האם מדובר בביטוי מותג או במושג מקצועי של מסלולי משכנתא…

הביטויים המובילים הם יועץ משכנתאות וייעוץ משכנתאות שבהם האתר הוא במקומות הראשונים. יועץ משכנתאות מומלץ, יועץ משכנתא, משכנתא למסורבים, כמה הון עצמי צריך למשכנתא? ועוד ועוד. כאמור מניתוח התנועה לאתר נראה כי מדובר באתר מאוד מהודק, מדוייק ומכוון קידום אורגני ללא פיזור לנושאים רבים אחרים.

הנתון שחסר לנו הוא עד כמה האתר ממיר? אך בהינתן 2400 מבקרים מגוגל ונאמר כי מחצית מהם הם מאוד רלוונטיים (למרות שהערכה שלי היא שמדובר ביותר לפי דיוק הביטויים) אז השאלה היא כמה מתוך 1200 שנכנסים לאתר יפנו לבית העסק? פה אפשר לבחון חיזוק איפיון חווית משתמש כך שתוביל ליותר לידים, הפקת תכנים או הטבות שייצרו אמינות ויעודדו הגעה לפגישת או שיחת ייעוץ וכן הלאה.

לידים ליועצי משכנתאות בפרסום ממומן

אפשרות אחרת היא להתחיל מבניית דף נחיתה בנושא והקמת קמפיין בגוגל אדס שמטרתו לייצר לידים בתחום, כאשר מטרגטים את אותם ביטויים שמייצרים טראפיק לאתר מסלולים. מדובר בהוצאה נכבדת אם כל הקלקה עולה בין 3-6 ₪ לפי הערכה של אחד הכלים. אך נוכל לעבוד על דף ספציפי ולדייק את אחוזי ההמרה שלנו וכן את הביטויים הממירים. מכאן עבודת הקידום האורגני תהיה פשוטה יותר משום שאנו יודעים מהו מבנה הדף הנדרש, אנו יודעים מהם הביטויים שעובדים לנו טוב יותר ונוכל להתמקד בעיקר בהם.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>