לפני שאתן תשובה על השימוש הנכון בגוגל אדס חשוב לי לכתוב את הדבר הבא שלא האמנתי שאכתוב בשנת 2023 – יותר מדי עסקים שמפרסמים בגוגל אדס בביטויים תחרותיים שולחים את הטראפיק לאתר שלהם במקום דף נחיתה או לחלופין לדף נחיתה מאוד בעייתי בנראות שלו. חבל. אם כבר מוצאים כסף על פרסום אז כדאי לעשות זאת כמו שצריך.

ועכשיו אתייחס לשאלה – מתי כדאי לשלב גוגל אדס עם קידום אורגני? לדעתי תמיד בהינתן התקציב.
יש למעשה יש כאן שני תסריטים אפשריים:

פרסום עסק מתחיל בגוגל

אם אתם לא בטוחים שיש לעסק שלכם היתכנות כלכלית או שגוגל זה ערוץ הפרסום הנכון עבורכם או שאתם יודעים להמיר טראפיק מגוגל ללידים חמים או למכירות אז כדאי לעשות טסט בגוגל אדס לחודשיים שלושה ולבחון זאת.
נאמר ועשיתם טסט מקצועי – כאן יש גם שלוש אפשרויות

  1. הראשונה היא שהולך לכם מצוין ואתם מצליחים לייצר רווחים מהקמפיין. במקרה הזה הייתי ממליץ להשאיר את הקמפיין עובד, לשפר אותו ולהוסיף בהקדם אורגני.
  2. נאמר שהולך לכם סביר – יש לכם קצת המרות אבל הקמפיין לא ממש רווחי או הקליקים מאוד יקרים. מה שכן למדתם אילו ביטויים מביאים הכי הרבה הקלקות, איפה יש טראפיק ומה נראה לכם שימיר. במקרה כזה לסגור את הקמפיין ולעבור לקידום אורגני בגוגל.
  3. אפשרות שלישית היא שלא עובד לכם, לא הטראפיק ואין תגובות ולא נראה שהולך לצאת לכם מזה משהו. אתם מוודאים שעשיתם דברים כמו שצריך ועדיין לא – במקרה כזה הייתי שוקל לרדת מגוגל כערוץ שיווק לשלב זה

פרסום עסק מבוסס בגוגל

יש לכם אתר והוא מייצר לפעמים המרות, אתם יודעים בוודאות שגוגל הוא ערוץ שעובד למתחרים שלכם ואתם מתכוונים להישאר בתחום עוד שנים ולא לפרוש בשנה הקרובה. במקרה כזה בוודאות כדי לכם להשקיע בקידום אורגני בגוגל לאתר שלכם. ואז נשאלת השאלה האם כדאי להוסיף גם גוגל אדס? לדעתי זו שאלה עד כמה אתם רוצים לזרז תהליכים/לחסום מתחרים/להיות אגרסיביים יותר וכמובן אם יש לכם את התקציב הנדרש.

בהנחה ואין לכם את התקציב או לחלופין הלידים מפרסום בגוגל הם לא מבושלים או מדויקים מספיק – במקרה כזה אני ממליץ להתמקד בקידום אורגני ולוותר על הפרסום בגוגל אדס. אולי להשקיע את הכסף לפרסום ברימרקטינג למי שכבר הגיע אליכם לאתר ואתם רוצים להמשיך לפנות אליו גם ברשתות החברתיות או באתרי תוכן שונים.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>