אני מאמין גדול בלימוד עצמי מהסיבה הפשוטה שבמקצועות טכנולוגיים מי שלא יודע ללמוד לבד כל הזמן ולהתעדכן נכחד. יתרה מכך, בקרב מי שהולך ללמוד בבית ספר מקצועי, ולימדתי בלא מעט כאלו, יש איזו הנחה סמויה שאומרת שמישהו יעזור לי ואם רק אעשה מה שאומרים ואצליח במבחנים אז יהיה בסדר. לא יודע איך זה במקצועות אחרים אבל בקידום אתרים בגוגל זה ממש לא ככה. יש לא מעט מקומות שמלמדים חומרים לא עדכניים או שמי שמלמד בהם לא קידם מספיק אתרים בעצמו או את עצמו בשווקים תחרותיים ולכן אני פחות בעד הכיוון הזה. יותר מאמין במישהו או מישהי ששוברים שיניים, מתאמצים לבד, מנסים, נכשלים, קמים ומתקדמים. נכון שלימוד מסודר ומקצועי יכול לקצר משמעותית זמנים אבל זה רק אחרי שהאדם כבר ניסה משהו בעצמו/נכשל/הצליח ומוכן להתפתח.

לימוד עצמי – קידום אתרים אורגני בגוגל – איפה מתחילים?

אני הייתי ממליץ להתחיל במספר אתרים ובלוגים שיכולים לתת לא מעט ידע מקצועי ומדויק ולהשקיע כבר בשלב ראשון כסף בכלים המקצועיים בתחום כמו ש AHREFS או SEMRUSH.

  • בקלינקו – לדעתי אחד הבלוגים המקצועיים החשובים של השנים האחרונות, כמו שהיה בזמנו רנד פישמן מSEOMOZ. אבל מאז שהאתר נמכר לSEMRUSH אז התוכן קצת מוטה שם ומגיע מזווית אחרת. עם זאת התוכן הותיק והישן עדיין טוב.
  • אתר נוסף מאוד חזק בכל הקשור לאופטימיזצית און פייג וכל הפעולות הנדרשות באתר עצמו הוא האתר של קייל רוף (קישורים ברשימת המקורות בסוף) – מדובר באחד המקצוענים בנושא זה.
  • בכל הקשור לבניית קישורים הייתי ממליץ לבדוק את האתר של סירלינקס או לפחות את קבוצת הפייסבוק שלהם, גם פה מדובר בחברה מאוד רציניים עם הרבה ידע וניסיון.
  • אם אתם מכוונים לעסוק בתוכניות שותפים בארץ או בעולם אז כמובן שהכרחי עבורכם להיכנס לפורום STM שהוא אחד הפורומים המובילים בתחום, עוד מהימים שאני התחלתי ללמוד קידום אתרים בגוגל וזה היה ממש מזמן.
  • ומי שממש רוצה גם לעסוק בחלק השחור של הקידום האורגני אז כדאי לבדוק את הפורום של בלאק האט SEO. אני פחות בעניין אבל לפעמים כדאי לקרוא ולהכיר פרקטיקות וכלים נוספים שיכולים לסייע לכם במקומות בהם נדרש קידום אפור. זה גם מאוד מועיל לראות עד כמה קיים פער בין מה שגוגל אומרים למה שהאלגוריתם של גוגל עושה בחלק מהמקרים.

אתרים בהם כדאי להתחיל לימוד עצמי של קידום אתרים

רגע לפני שאתם רצים ללמוד ארצה לומר כי לשלוט בתחום מניסיוני לקוח שנה עד שנתיים של עבודה קשה ולמידה מירבית עד שהתמונה כולה מתחברת. האם הייתי ממליץ ללמוד את התחום הזה? רק אם אתם מאוד אוהבים אותו. לדעתי האפשרויות והסקייל בעולם הממומן גדולות יותר, אך כאמור אדם למד במקום שליבו חפץ. אם אתם אוהבים SEO אז תשמחו לשמוע כי מנהל SEO הפך בחודשים האחרונים לתפקיד נדרש בסוכניות רבות, אם כי איני יודע אם הוא משלם כמו מנהל ממומן.

https://backlinko.com/

https://kyleroof.com/

https://sirlinksalot.co/

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>