כאשר אנו מדברים על אופטימיזציה לאתרים חשוב להבין האם מדובר על אופטימיזציה של מעורבות גולשים ומיקסום המרות – מה שנקרא גם UI (ממשק משתמש) או UX (חווית משתמש) או שאנו מדבירם על אופטימיזציה לקידום האתר בגוגל. מכיוון שאני מקדם אתרים אורגני אתייחס במאמר זה, מן הסתם, לאפשרות השנייה.

אופטימיזציה לאתר מתחלקת לרוב לשלושה חלקים – לחלק האסטרטגי, לחלק הטכני ולחלק התוכן. גם החלק הטכני מתחלק לרוב לשניים – מה שנקרא קידום אתרים טכני technical seo ומה שקשור לאופטימיזציה של האתר עצמו on page seo. דו"ח ניתוח לקידום האתר בגוגל אמור לתת את הסקירה המלאה והיסודית על כל אחד מההיבטים הנ"ל.

אסטרטגיה

שאלות שיש לשאול את עצמכם:

  1. האם עשיתם מחקר ביטויים יסודי? האם אתם יודיעם אילו ביטויים הכי רלוונטיים עבורכם? מה נפח החיפוש החודשי בכל ביטוי ומה עוצמת התחרות? האם יש לכם נתוני גוגל סרץ קונסול או קמפייני עבר בגוגל אדס שיכולים לספק לכם תובנות נוספות?
  2. האם אתם יודעים מי קהל היעד הטוב שלכם (לפי פארטו)? מה השפה שהוא מדבר ואילו ביטויים הוא סביר לחפש?
  3. האם אתם יודעים מה מסלול הלקוח הרצוי מבחינתכם לאחר שהגולש נכנס לאתר? האם אתם יודעים לאן ואיך להוביל אותו כדי לנצל היטב את הטראפיק האורגני המשמעותי שיגיע לאתר שלכם?

טכני

קידום אתרים טכני:

  1. האם האתר נטען מהר? האם התמונות מכווצות למינימום? האם יש חלקים שלא נטענים בו כמו שצריך?
  2. האם האתר מותאם למובייל ונבנה במחשבה של גולשי מובייל קודם?
  3. האם לאתר יש שגיאות מצד גוגל בגוגל סרץ' קונסול? האם אלו שגיאות שמצריכות טיפול מיידי?
  4. האם יש לכם מחשבות לשדרג את האתר שלכם בקרוב? האם אתם מרוצים מהתמיכה הטכנית שיש לכם לאתר ויכולים לסמוך עליה להמשך?

האתר עצמו:

  1. האם הארכיטקטורה של האתר משקפת את ביטויי המפתח שלכם לפי סדר העדיפויות האסטרטגי?
  2. האם גם הניווט העליון והניווט התחתון (הדר ופוטר) ממשים את האסטרטגיה?
  3. האם ניתן להגיע ב3 הקלקות לכל היותר מדף הבית לכל דף באתר?
  4. האם כתובות הURL של הדפים משקפות את ביטויי המפתח והן טובות לגוגל?
  5. האם כל דף נבנה במבנה ברור המכיל כותרת ראשית, כותרות משנה, תמונות או סרטונים, מטא טייטל ותיאור? האם כל אלו מביאים תומכים בביטוי המוביל באותו דף?
  6. האם יש אלט לכל התמונות באתר?
  7. האם יש קישורים שבורים?

תוכן

  1. האם הגדרתם לעצמכם מהם הביטויים המרכזיים שלכם שיבואו לידי ביטוי בתוכן?
  2. האם יש לכם דפי קטגוריה או עמודים המשקפים את ביטויי המפתח שלכם?
  3. האם השקעתם בתוכן איכותי, מועיל ומספיק ארוך לאותם ביטויים? האם וידאתם כי אין לכם דפים באתר עם תוכן רזה או כמעט לא קיים?
  4. האם כל פיסת תוכן היא ייחודית במובן שאין תוכן כפול?
  5. האם מי שגלש ונכנס לדף התוכן מביטוי מסוים בגוגל יכול להבין תוך 5 שניות איפה הוא נמצא ומה התועלת שהוא קיבל באותו הדף? וכיצד דף זה מתקשר לחיפוש שהוא ביצע?
  6. האם נח לקרוא את התוכן גם בסריקה של הדף לפני שמתעמקים?

עד כאן שאלות על קצה המזלג שתוכלו לברר עם עצמכם לפני קידום האתר בגוגל. אני יכול לומר כי בכל תהליך קידום שאנו עושים השלב הראשון של הניתוח, הבירור והתכנון הם הקריטיים ביותר. אם תרגישו שאתם צריכים עזרה מקצועית יותר בקידום האתר שלכם כדי להגיע למקומות הראשונים בביטויים הרלוונטיים לכם אז אשמח לעמוד לשירותכם. בהצלחה!

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>