כתיבת מאמרים עוברת שינוי מהיר בימינו עם כלי הבינה המלאכותית שכל הזמן משתכללים בתקופה האחרונה. בעברית אנו נאלצים עדיין להיעזר בשירותי תרגום במרבית המקרים ועדיין השוק משתנה עם מספר יוזמות מעניינות. צורת הכתיבה ברמה הטכנית (אנושית או טכנית) עדיין אינה משנה את המתודה בה השתמשנו לכתיבה לאורך השנים שנשארה עדיין זהה.

איך מתחילים מאמר לקידום אתרים?

תמיד מתחילים במחקר מילים. החשיבות של החלק הזה היא הגדולה ביותר – אתם רוצים למעשה לברר 3 דברים עיקריים עבור הביטוי שאותו אתם רוצים לכתוב:
1. האם יש לו נפח חיפוש ואם כן באיזו רמה ומה נפחי החיפוש של ההטיות שלו או של נושאים דומים לו.

  1. האם יש תחרות ואם כן באיזו רמה והאם אתם מסוגלים להתמודד איתה עם האתר שלכם?
  2. האם מדובר בביטוי רלוונטי לקהל היעד שלכם? האם זהו סוג הקהל שאתם רוצים למשוך משום שימיר/ישאיר פרטים?

ישנם לא מעט כלים שיכולים לסייע לכם במחקר הנ"ל בין אם כלים בתשלום שאותם סקרתי בהרחבה בפוסטים קודמים או כלים חינמיים ובראשם דף התוצאות בגוגל עצמו – תתפלאו כמה ניתן להוציא מדף התוצאות של גוגל החל מההשלמה האוטומטית, דרך השאלות הנפוצות שמופיעות בדף עצמו ועד הנושאים הדומים שמופיעים בתחתית הדף. אם תוסיפו לכך את המחקר הידני של הדפים המובילים בדף התוצאות – תקבלו מכרה זהב חינמי רק שם.

איך כותבים מבנה של מאמר קידום אתרים?

התייחסתי לכך בפוסט שלי על כתיבת תוכן SEO, בגדול אומר שאתם רוצים להבין את מבנה הדף המוביל בתוצאות החיפוש – אילו תתי כותרות ונושאים יש בו, מה אורך הטקסטים ובאילו ביטויים הוא עושה שימוש במקטעים השונים ולחקות אותו. ישנם לא מעט כלים שיכולים לסייע בנושא כמו pageoptimizer או surferseo  אך גם פה אפשר לעשות הכל בצורה הטובה והישנה של מחקר ידני.

לאחר הבנת השלד עוברים לשלב הכתיבה וכאן כאמור אפשר להזמין מאמר מכותב בתשלום בין אם הוא פרילנסר או עובד במשרה מלאה או לפנות לשירותי כתיבת AI שיוכלו לספק מוצר דומה במחירים זולים יותר. גם כאן ישנן פרקטיקות שמאפשרות לעשות אופטימיזציה לתוכן שנכתב על ידי תוכנה לקידום אתרים כך שהאתר לא יפגע בסלאפ הבא של גוגל ושהתוכן יראה אנושי ב100%.

דוגמא

אני רוצה לכתוב על הביטוי "רעיונות לכתיבת מאמר", נאמר שקהל היעד שלי הוא קופרייטרים או בעלי אתרים או מקדמי אתרים בגוגל שמעוניינים ברעיונות לכתיבת מאמר לאתר שלהם. נאמר גם שבדקתי ויש לביטוי נפח חיפוש שמצדיק את כתיבת המאמר על הביטוי הזה ונאמר גם שבדקתי את התחרות ונראה כי אין תחרות משמעותית. בהשלמה אוטומטית בגוגל אפשר להבין כי קיים קשר בין הביטוי הנ"ל לביטוי נושאים לכתיבת מאמר ולכן סביר להניח שאצטרך לעשות שימוש בביטוי נושאים בתוך המאמר.

בחיפושים הנוספים בתחתית הדף ניתן למצוא ביטויים כמו:

מן הסתם חלקם לא מיועדים לקהל היעד שלי אלא לתלמידי בית הספר כמו: נושאים לכתיבת טיעון, נושאים לכתיבת חיבור בעברית, נושאים לכתיבת טיעון בעד ונגד, נושאים לכתיבת חיבור באנגלית, נושאים למאמר טיעון כיתה י, נושאים לכתיבה טיעונית כיתה ו אך יש כאלו ששווה להקליק עליהם ולראות אם אני מקבל רעיונות נוספים כמו נושאים לכתיבה חופשית ונושאים לכתיבת פסקה. בראשון התוצאה הראשונה שוב מכוונת לקהל תלמידים ובשני ישנם כלים שנראים מעניינים שאולי כדאי לי להזכיר בכתיבת המאמר ואולי אף לקשר אליהם. מה שכן בשלב זה נדלקת נורה שאולי הביטוי מכוון בעיקר ילדים ושווה לבדוק שוב את עצמנו.

נאמר והבנו כי אכן יש בסיס למאמר זה בקרב קהל היעד שלנו. השלב הבא יכול להיות להיכנס לתוצאות הראשונות בגוגל ולהבין את האורך, המבנה והתוכן עצמו של הדפים המובילים:

כמובן שניתן לעשות גם את השלב הזה בעזרת כלים מקצועיים ולבצע מחקר מתחרים על האתרים הללו כדי להבין את הביטויים החזקים יותר בהם ואז להמשיך עם יתר השלבים שצויינו לעיל. חזרו לדף הבית למידע נוסף על קידום אתרים אורגני בגוגל.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>