מומחה קידום אתרים בגוגלניהול עסק הוא עניין לא פשוט כלל, ואפילו עסק קטן יחסית נדרש לבצע הרבה פעולות לקידום העסק וכמובן לקידום המכירות שלו. פעמים רבות עבור חלק מהפעולות ההכרחיות לקידום העסק, כדאי להיעזר במיקור חוץ. סביר להניח, כי לא תוכלו לבצע את כל מה שקשור לקידום העסק בעצמכם, ואפילו אם אתם מומחים במנוע החיפוש של גוגל, ולמדתם את נושא הקידום באופן חובבני או אפילו מקצועי יותר, הזמן והטרחה הנדרשים כדי לקדם את העסק שלכם הם רבים מידי ולא יותירו לכם די פנאי לדבר האמיתי: העסק שלכם. פרט לכך עם קידום אתרים אורגני בשונה מפרסום ממומן אפשר ליצור נזק ממשי לאתר בגוגל אם עושים זאת לא נכון. בעיקר בהיבט של בניית קישורים לא איכותיים או בכמות בעייתית. מרבית המקרים ברי תיקון אך יש לשים לכך לב.

בחירת מומחה קידום אתרים אורגני בגוגל

כאן מגיע החלק הקשה: איך לבחור מומחה קידום אתרים אורגני בגוגל? ההיצע גדול, ישנן חברות רבות שטוענות שהן ורק הן יוכלו לקדם את העסק שלכם באופן הטוב ביותר. כיצד תוכלו לדעת מי המומחה שמתאים לכם? כיצד תוכלו לבחור מומחה לקידום אתרים בלי לחשוש? ובכן, אין תשובה חד משמעית וברורה לשאלה הזו, והיא תלויה במספר גורמים שונים אליהם אתייחס במאמרי זה. 

ניסיון, המלצות והתמחות ספציפית

ראשית, יש להבין כי ישנם מומחי קידום אתרים המתמחים בנישה ספציפית, או בתחומים מוגדרים ועליכם לתת את הדעת על כך. האם הניסיון של מומחה הקידום איתו בחרתם לעבוד הוא רלוונטי לכם? האם יש לו המלצות מלקוחות קודמים? האם חלק מלקוחותיו שייכים לתחום שלכם ויש הוכחות ברורות וחותכות לכך שהוא אכן הצליח לקדם את העסקים הללו? כדאי לבדוק את הדברים הללו לפני שסוגרים חוזה, ואין ספק כי ככל שהניסיון של המקדם הוא רב ומשמעותי יותר, כך אתם תחושו יותר רגועים ובטוחים לעבוד מול מומחה הקידום.

תקציב

 חברות שונות לקידום אתרים מתמחרות עצמן באופן שונה ועליכם לבדוק כמובן האם המחיר מתאים לתקציב שלכם. שימו לב כי גם אם תפנו למספר מומחים בנושא קידום האתרים, יש סיכוי גבוה שתקבלו הצעות מחיר שונות ולעיתים בפער גדול ביניהן. מה שחשוב יותר לשים אליו לב זה שמומחה הקידום לא "זורק" לכם הצעה מהירה באוויר בלי שבדק כלל את האתר שלכם או את התחרות בנישה הספציפית שלכם. זה מעיד לעיתים על חוסר רצינות מסויימת. כל מומחה עובד בתקציב שונה ויתכן כי צורת העבודה שלו שונה מאשר של אחרים, ויש להביא את כל אלו בחשבון בתהליך ההחלטה.  

החשש הגדול ביותר אולי, כבעלי עסק הוא להתאכזב מהבטחות שלא מתממשות. לכן, הצעתי היא לבדוק את ההתאמה מבחינת תיאום ציפיות ביניכם לבין מומחה קידום האתרים שאותו בחרתם. אל תתפתו להצעות שנשמעות לכם בלתי הגיוניות. עליכם להבין כי קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח, ומדובר כאן בריצה למרחקים ארוכים. לכן, כל מי שמבטיח לכם תוצאות מיידיות, אמור להדליק אצלכם נורה אדומה. 

הגדרת יעדים הגיוניים ומדידים

המעורבות שלכם בתור לקוחות בתהליך הקידום היא חשובה ביותר. אין זה אומר כמובן, שעליכם להיות בקשר יום-יומי עם המקדם, בהחלט אין צורך להגזים, אבל כן כדאי לבנות תוכנית הגיונית ומדידה לקידום האתר שלכם, יחד עם המקדם ולשתף עמו פעולה במהלך תקופת הזמן שהגדרתם מראש. חשוב שתדעו מה תוכנית העבודה של המקדם עבורכם, שתהיו מודעים מה הולך לקרות ומתי, ושתהיה לכם מעורבות בנושא התכנים שעולים באתר שלכם. אין זה אומר שעליכם להבין בהכרח בכתיבת תוכן, ויתכן שזה רחוק מכם שנות אור, אבל אם החלטתם על הוספה או שדרוג תוכן באתר שלכם, כדאי לדעת מתי זה קורה ולעקוב אחרי הביצועים.

כמובן שחשוב לשים לב גם לאופטימיזציה שמבוצעת באתר שלכם, לקישורים שנוספים וכדומה. בסופו של דבר, אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת מומחה קידום אתרים אורגני בגוגל, הוא היכולת שלכם לבטוח בו ולעבוד בהרמוניה ושיתוף פעולה יחד. כמובן שמצב כזה מצריך שתהיה ביניכם כימיה והבנה הדדית, ולדעתי זהו פרמטר חשוב ביותר כאשר בוחרים לעבוד לאורך תקופת זמן עם מקדם אתרים. 

לסיכום: בחירת מומחה קידום אתרים אורגני בגוגל זהו בהחלט צעד משמעותי שתעשו עבור קידום העסק שלכם ולכן זו בהחלט צריכה להיות בחירה נבונה לאחר מחשבה והפעלת שיקול דעת. השוו בין מספר מקדמים ובדקו למי אתם מתחברים יותר ומי בפועל מציג לכם יותר תוצאות טובות עבור לקוחות קודמים וקיימים שלו. אשמח לסייע לכם בהתלבטות ולייעץ לכם בעניין קידום האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל באופן אורגני.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>