השאלה אם אתם רוצים לפתוח בלוג כדי לכתוב או לפתוח בלוג כדי שיגיעו אליו אנשים שיקראו מה שכתבתם? נשמע אותו דבר אך מסתבר שהתשובה שונה לחלוטין. אם אתם רוצים לכתוב בלוג עבור עצמכם פשוט תדלגו לשלב של האחסון ותמשיכו משם. אם אתם בקטע של לכתוב בלוג שמישהו יקרא אותו (כלומר אם תרצו לעשות קידום אתרים לבלוג שלכם) אז אני ממליץ על השלבים הבאים:

  1. מחקר מילים – בידקו אילו ביטויים אנשים מחפשים בתחום שלכם? לאילו מהביטויים האלו יש תחרות לא קשה מדי? אלו הביטויים שתרצו להתחיל איתם.
  2. כיתבו את ה3-4 מאמרים הראשונים כדי לראות שאתם בכיוון, שאהבתם את הנושא ושאתם אכן מסוגלים בין אם על ידי שימוש בCHATGPT ובין אם על ידי כתיבה חופשית שלכם לייצר מאמרים של שבע מאות מילה לפחות יחסית בקלות. מאמרים עם תתי כותרות ושאלות ותשובות שמספקים ערך אמיתי לגולשים
  3. בחרו אחסון , לרוב בחבילת אחסון זולה אך בחברה טובה יחסית תקבלו גם דומיין חינם. אם החלטתם ללכת על דומיין חדש כמובן. במידה והחלטתם לרכוש דומיין ישן מסיבות של קידום אתרים אז מצויין – פשוט הפנו אותו לאחסון שלכם.
  4. התקינו וורדפרס על הדומיין ובחרו את תבנית העיצוב. מחקו את הפוסט והדף לדוגמא וכבו את התוספים המיותרים. למי שעדיין לא מבין למה דווקא וורדפרס אני ממליץ לקרוא את הפוסט על למה וורדפרס?
  5. התחברו לאתר ופרסמו את הפוסטים שלכם. חשוב בכל פוסט לפרסם לפחות תמונה אחת – ניתן להשתמש באתרי תמונות עם רישיון לפרסום חינמי או לרכוש מנוי באתרי תמונות מקצועיות. אתם לא רוצים לפרסם תמונות שזכויות היוצרים שלהן שייכות למישהו אחר.
  6. הגדירו את השם של הבלוג שלכם ואת שמות הקטגוריות – רצוי בהתאם למחקר המילים שעשיתם בסעיף הראשון. שנו את מבנה כתובות האתר אם צריך לכזה שישקף את שם האתר לוכסן שם הפוסט.
  7. התקינו תוספים שאתם ממש צריכים לאתר – בינינו אפשר לעבוד גם בלי תוספים כלל, אבל יש כאלו שמאוד ירצו תוסף SEO חינמי, אולי תוספים נוספים לכל מיני צרכים ייחודיים וכדומה
  8. הוסיפו גוגל סרץ קונסול וגוגל אנליטיקס – לצערי אני נתקל ביותר מדי בעלי אתרים שאין להם מושג מה קורה אצלם באתר
  9. הכנסו לפוסטים בבלוג קידום אתרים ותתחילו ללמוד איך מביאים אנשים לאתר שלכם. אם דילגתם על סעיף ראשון מכיוון שאתם כותבים לעצמכם אתם יכולים לדלג גם על סעיף זה
  10. בהצלחה!

כיצד לקדם אתרי בלוג?

בלוג קידום אורגני בגוגלכיום גולש ממוצע קורע קרוב לרבע מיליון מילים ביממה, המספר הדי מטורף הזה מעלה עימו את הצורך בכתיבה נכונה, התאמת התוכן ובעיקר דיוק ואופטימיזציה של האתר. דיוק כזה כולל מספר אלמנטים חשובים, הראשון שבהם הוא מבנה מבלבל של אתר או של פוסט או שם דומיין ארוך ומסורבל שמקשה על ההבנה של הגולש היכן הוא נמצא. השני הוא איכות התוכן, האורך שלו והתאמה שלו אל גרסת מובייל. חשוב להיזהר בתוכן מיצירת דפים עם ערך תוכני אפסי או תוכן משוכפל. יש להיזהר גם מהעתקה של תכנים מאתרים אחרים, ניתן לבצע בדיקה פשוטה בעזרת מנוע החיפוש של גוגל או דרך Copyscape. כדאי גם ליצור כותרות ותתי כותרות שיעודדו אינטרקציה עם התוכן ושיתוף שלו – כמו "עשר הדברים שחשוב לדעת בזמן כתיבה" או "כיצד תוכן יכול להיות שיווקי ואיכותי בו בזמן" ועוד.

היבטיים טכניים

אם בחרתם באתר וורדפרס אז סביר להניח שהוא יתאים גם לגושלי מובייל כל עוד בחרתם תבנית איכותית ומתקדמת. רצוי לבחור תבנית מתקדמת גם כדי להציג עיצוב מעודכן יותר של האתר ולהקל על הגלישה של המבקרים. כדאי לבדוק בכלים חינמיים של גוגל או אחרים את מהירות טעינת האתר כדי לוודא שאין בעיות של משקל תמונות או בעיות טכניות אחרות.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>