אסטרטגיות קידום אתרים השתנו מאוד לאורך השנים – אם בעבר היה אפשר לבנות מלא קישורים לאתר מאתרי פורומים או תגובות בלוגים בצורה אוטומטית על ידי תוכנה לקידום אתרים אורגני, היום זה פחות יעבוד. אם בעבר היינו מייצרים תוכן AI זבל (לא היו קוראים לזה AI אלא תוכן מעובד – אם חושבים על זה אז CHATGPT הוא למעשה סוג של content spinner מתוחכם, כלומר עושה סקרייפינג לתוכן ברשת ומוציא אותו בצורה מקורית וחדשה ובינתיים זה עובד) היום זה כבר פחות יעבוד.

אז האסטרטגיות בחלקן השתנו וחלקן נכחדו אך יש מספר אסטרטגיות שאם מבינים אותן במהותן תוכלו תמיד להתאים את עצמכם לשינויים הטכנולוגיים ובראשן העיקרון כי המטרה של גוגל היא לספק מקסימום תועלת לגולש ואיך יודעים מיהו האתר המועיל? זו שאלה טובה אך בגדול נאמר כי מדובר בדף שיתן תוכן מועיל ורחב על הנושא אותו מחפש המשתמש וכי אתרים אחרים אומרים גם הם שזהו תוכן מועיל ואמין על ידי קישור לאותו אתר.

אסטרטגיות קידום אתרים יעילות

  1. מבנה אתר המיועד לקידום אורגני SEO – יש לתכנן מלכתחילה את האתר בצורה שטוחה ולפי אשכולות תוכן נושאיים. אתר שיבנה בצורה נוחה לגלישה ולקריאה והבנה על ידיד המשתמשים ועל ידיד גוגל הוא אתר בעל יתרון תחרותי משמעותי.
  2. מחקר מילים מעמיק והיררכי – אתם רוצים להבין מהם הביטויים המובילים שתרצו להיות מדורגים עליהם בגוגל, אתם רוצים להבין מהם הביטויים התומכים בביטויים אלו. כלומר ביטויים מאותו עולם תוכן עם תחרות נמוכה יותר ונפח חיפוש קטן יותר אך קשורים לאותו נושא כללי וכן הלאה בצורה יורדת.
    העץ המבני של הביטויים/תחרות/נפח חיפוש צריך להשתקף במבנה האתר.
  3. כתיבת תוכן בצורה נכונה – הביטוי המוביל בכותרת הראשית, בתת כותרת, בטקסט, במטא טייטל בגדול. תוכן מועיל שמכסה את הנושא ובאורך דומה לאורך של הטקסטים המופיעים בגוגל בעמוד הראשון לאותו ביטוי.
  4. בניית קישורים איכותיים הדרגתית – בנייית קישורים היא למעשה זירוז של בניית הסמכות או העוצמה של האתר בעיני גוגל. כל קישור הוא כמו הצבעת אמון. תחשבו על אתר כמו קוונט באלקטרון שברגע שהוא נטען במספיק אמון הוא עושה קפיצה קוונטית ועובר ממדרגה אחת למדרגה השנייה.
    בניית קישורים צריכה לחקות פעולה טבעית כלומר מרבית הקישורים לדף הבית, חלק קטן מהם לדפים פנימיים. יש להיזהר לא ליצור יותר מדי קישורים עם אנקור טקסט זהה או כל פעולה אחרת שעלולה להיראות לא טבעית. אבל קישורים עולים זמן וכסף ולכן אפשר לחפות על כך עם בניית קישורים פנימיים.
  5. בניית קישורים פנימיים – יש האומרים כי 3 קישורים פנימיים = קישור אחד חיצוני אך כדי שהקישורים יהיו בעלי סמכות הם צריכים להגיע מדפים שמדורגים גבוה בגוגל ומקבלים טראפיק.
    ישנה אסטרטגיה המתבססת על בניית הכוח של האתר כמעט ללא קישורים חיצוניים והיא גורסת שיש להתחיל את בניית הפירמדיה של התוכן המבוססת על מחקר המילים מסעיף 2 דווקא מהביטויים הקלים, ללא התחרות, במטרה לדרג את הדפים של האתר גבוה בביטויים עם מעט מאוד טראפיק. אך הרבה דפים כאלו ייצרו כמות טראפיק מצטברת יפה לאתר שמעידה על האמון שגוגל נותן לו.
    תחשבו שכל X משתמשים לאתר זו רמת אמון אחרת – כמו הקפיצה הקוונטית שתיארתי עם קישורים חיצוניים כך עם מבקרים לאתר.
    כלומר אם האתר שלכם מקבל 10 משתמשים ביום האו ברמה מסוימת ואתם צריכים לצבור הרבה ביטויים של 10 משתמשים בחודש, הצלחתם לעלות לרמה של 100 ביום אז תוכלו לטרגט ביטויים בעלי נפח חיפוש רציני יותר וכן הלאה.
    ואז תוכלו ליצור קישורים מהדפים המדורגים גבוה בביטויים בעלי תחרות נמוכה אל הדפים בעלי התחרות הגבוהה יותר כדי לפצות על היעדר קישורים חיצוניים.

שילוב אסטרטגיות קידום אתרים כדי להגיע למיצוי מירבי

מן הסתם האמת לא נמצאת באף אסטרטגיה ושילוב נכון שלהן בהתאם לאתר, לתחום ולתחרות היא זאת שתייצר את ההצלחה ואת הקידום אל עבר המיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל אך הכרת מגוון האסטרטגיות הקיימות מאפשרת את ארגז הכלים הנכון עבר כל מקדם כדי לבצע את העבודה שלו בצורה המקצועית ביותר.

גם השינויים הטכנולוגיים שקרו לאורך השנים מבניית רשתות של בלוגים, דרך כניסת המובייל, הופעת פייסבוק וטיק טוק, חיפוש קולי, חיפוש ויזואלי או בימינו התחזקות כלי הבינה המלאכותית, לא ישנו את האסטרטגיות הבסיסיות במהותן וכל עוד שיש צורך בחיפוש וכל עוד שהחיפוש נעשה בעזרת אלגוריתם אז כנראה שהאסטרטגיות הללו יהיו רלוונטיות ויעילות.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>