• איך לבנות קישורים?
  • איך לזהות קישורים איכותיים?
  • בניית קישורים לאתר – יתרונות וסכנות

מהי בניית קישורים לאתר ומי צריך את זה? מה התועלת ומה הסכנות בבנייה של קישורים לאתר העסקי שלכם? בניית קישורים נועדה בעצם לגרום לאתרים אחרים לקשר לדפים באתר שלכם. אז מדוע בניית קישורים לאתר שלכם היא כל כך חשובה? התשובה לכך היא פשוטה למדי: ככל שלאתר שלכם יש יותר קישורים נכנסים באיכות גבוהה, כך הוא יכול להיות מדורג במקום גבוה יותר מבחינת מנוע החיפוש של גוגל. המאמר הבא יעסוק בדרכים לבניית קישורים איכותיים לאתר שלכם, וירחיב לגבי היתרונות והסכנות של בניית קישורים לצורך קידום אתרים ונועד להרחיב את המאמר על תהליך בניית קישורים לאתר.

איך לבנות קישורים?

מרבית הטקטיקות והאסטרטגיות לבניית קישורים יעסקו באחת משלושת האפשרויות הבאות:

  1. בקשת קישורים מאתר קיים: כאשר אתם פונים לאתר כלשהו ומבקשים ממנו לקשר את הגולשים לאתר שלכם. ניתן להשתמש בכלי Semrush כדי למצוא במהירות לקוחות פוטנציאליים לפנות אליהם.
  2. הוספת קישורים באופן ידני באתרים מסוימים כגון מדיות חברתיות בלוגים עסקיים ועוד. חשוב לי לציין כי זוהי אחת הדרכים הקלות יותר להוספת קישורים, אולם יחד עם זאת היא עלולה להיות פחות יעילה כיוון שאלו הם קישורים שאתם יוצרים בעצמכם, ולכן, בפועל אתם "מושכים" את עצמכם לאתרים אחרים. זה לא מה שגוגל מחפש, ולכן הם אולי לא יפגעו בכם בפועל, אך יחד עם זאת גם לא יעזרו לכם לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל.
  3. הרוויחו את הקישורים שלכם! הדרך הטובה ביותר להרוויח את הקישורים שלכם היא באמצעות יצירת תוכן איכותי ומועיל, כזה שיגרום לבעלי אתרים לרצות להיות מקושרים עם האתר שלכם. זו הדרך הטובה ביותר עבורכם לגרום לבעלי אתרים לרצות להתקשר אליכם ובכך אתם בעצם מבצעים קידום אתרים אורגני בצורה האיכותית ביותר עבורכם. התוכן האיכותי שלכם יכול להיות בנוי מנכסים חזותיים, סקרים ומחקרים מועילים, הדרכות מועילות וכדומה.

איך לזהות קישורים איכותיים?

המדד הראשון לקישור איכותי הוא אתר בעל סמכות. כאשר מדברים על אתר "בעל סמכות" הכוונה היא לאתר שהציון שלו במנועי החיפוש הוא גבוה יחסית לאחרים. ככל שהציון שלו גבוה יותר, כך יש משמעות גדולה יותר לקישורים הנכנסים שלו. מכאן, שקישור לאתר שלכם מאתר ידוע שמדורג בציון גבוה יהיה משמעותי מאוד עבורכם.

יחד עם זאת, במקרים מסוימים לא כדאי לזנוח לחלוטין את הקישורים לאתרים בעלי סמכות נמוכה יותר כיוון שאלו לא יפגעו בקידום האתר בגוגל.

בנוסף לנושא הסמכות, יש לבדוק את רלוונטיות האתר שבו תרצו שהקישורים שלכם יופיעו. המלצתי היא לא לקפוץ על כל אתר שמאפשר לכם לשתול קישורים שלכם, אלא להעדיף אתרים השיכים לתחום ההתמחות שלכם. ככל שהאתר שיקשר אליכם יהיה רלוונטי יותר לתחום ההתמחות שלכם, כך הדבר טוב יותר לקידום האורגני של האתר שלכם במנועי החיפוש של גוגל.

עוד גורם לזיהוי קישור איכותי הוא מיקומו בדף. כאשר הקישור נמצא בחלק הראשי של דף אינטרנט, יותר גולשים לוחצים על הקישור מאשר קישור הממוקם בסרגל צידי של הדף. מכאן, שקישורים הממוקמים במקום ראשי בדף אינטרנט ככל הנראה שווים לכם הרבה יותר וכדאי לכם להשקיע בהם. 

בניית קישורים לאתר – יתרונות וסכנות

היתרונות בבניית קישורים ברורים ורבים. קישורים איכותיים מסייעים לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש של גוגל ומאפשרים לכם להגיע למצב של רלוונטיות גבוהה עבור הגולשים שלכם. אולם מה לגבי הסכנות שבבניית קישורים?

כפי שכבר הזכרתי עוד קודם, קישור שאינו איכותי יכול להוות עבור האתר שלכם יותר נזק מאשר תועלת. כך למשל, ישנם קישורים הנחשבים "רעילים" לפי אמות המידה של גוגל, כמו למשל קישורים באיכות ירודה שנוצרו באמצעות מערכות אוטומטיות ליצירת קישורים. קישורים כאלו נחשבים מניפולטיביים מבחינת מנוע החיפוש של גוגל, ורצוי מבחינתכם להסיר אותם כדי שלא לפגוע בקידום האתר בגוגל. 

עוד סוג של קישורים שנחשבים לא רלוונטיים עבורכם הם קישורים המופיעים באתרים שאין להם קשר לתחום ההתמחות שלכם, ומלבד בזבוז זמן עבורכם, לא יכולים לקדם אתכם מבחינה אורגנית במנוע החיפוש של גוגל. 

לכן, כאשר אתם מתלבטים בנושא בניית קישורים לטובת קידום אתרים אורגני, המלצתי היא להיעזר במומחה SEO שידע לכוון אתכם לכיוון הנכון מבחינת קידום האתר שלכם בגוגל. אמנם, יש חברות רבות המציעות קישורים בתשלום, אולם עליכם לבדוק היטב האם שימוש בשירות מעין זה מיטיב עמכם או דווקא גורם לכם לנזק.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>