בתחילתה גוגל קמה על הרעיון של בחינת רלוונטיות של אתרים לביטוי מסוים או לחיפושים מסוימים על פי הקישורים שמפנים אליהם, לא פחות מאשר התוכן שכתוב באתר עצמו. עם השנים חלו המון שינויים באלגוריתם של גוגל וכיום ישנן חילוקי דעות בין אנשי SEO שונים – מה יותר חשוב – קישורים או תוכן? והאם קישורים סיימו את תפקידם ההיסטורי בתהליך קידום אורגני של אתר בגוגל. אני סבור כי כי ההנחה הזו רחוקה מהאמת ולכן לקחתי את הזמן לכתוב את הפוסט הזה. אז נתחיל בהתחלה:

בניית קישורים – מה זה בכלל?

בניית קישורים הוא תהליך שבו משיגים קישור נכנסים מאתרים אחרים שמפנים אל האתר שלך. כל קישור כזה משמש כהצבעת אמון או רלוונטיות לאתר שלך. אם אף אחד לא מקשר או מפנה או ממליץ על האתר שלך הוא למעשה פחות רלוונטי או פופולרי ברשת האינטרנט. לדוגמא אם יש לך אתר בנושא מתכונים ואף אתר אוכל או מתכונים או חדשות או אפילו בלוגים של אנשים פרטיים לא מקשרים אליך אז כנראה האתר שלך לא מספיק איכותי או רלוונטי לאנשים ולכן גוגל ייחס לו פחות חשיבות. מאוד דומה להמלצות וחוות דעת – אם 5 אנשים שונים המליצו על אותה מסעדה אז כנראה שהיא שווה משהו.

איך משיגים קישורים לאתר שלי?

בגדול ישנן 3 גישות שונות:
הגישה המסורתית והבטוחה – יצירת תוכן איכותי שיועיל לכל כך הרבה אנשים שהם בכיף יפרגנו ויקשרו לאותו התוכן ולאתר שלכם. הבעיה: מרבית האנשים אינם מפרגנים ותצטרכו להשקיע המון כסף וזמן כדי לגרום למישהו לקשר אליכם.

  • הגישה המסורתית המשודרגת – להוסיף ליצירת התוכן האיכותי גם פנייה מכוונת לבעלי אתרים וכותבים ואף לתכנן את התוכן כך שיעודד אותם לקשר אליך או לנסות להחליף קישורים בצורות שונות.
  • הגישה המנותקת מתוכן – יש לבנות תוכן איכותי אך הוא לא קשור לבניית הקישורים. בניית קישורים בצורה אקטיבית ללא תלות בבעלי אתרים ובכותבים. יש להיזהר מבניית קישורים לא איכותיים לאתר שיפגעו בו במקום להועיל לו (אם יש דבר אחד יותר גרוע מלא לקדם אתר בגוגל זה לקדם אותו לא מקצועית…)

מהן הדרכים לגרום לבעלי אתרים לקשר אלי?

יש המון גישות וכאמור במקרים רבים יש לבנות את הקישורים בעצמנו, אך מלבד הגישות הברורות מאליהן כמו יצירת תכנים שהם אוטריטה בנושא שכולם ירצו לקשר אליהם או כתיבת פוסטי אורח באתרים/בלוגים אחרים עם קישור לאתר שלכם ניתן לציין גם את הדרכים הבאות:

  1. איתור קישורים שבורים באתר שלהם והחלפתם – מנתחים קישורים יוצאים מאתרים רלוונטים, יוצרים תוכן דומה לתוכן שהם קישרו אליו וכבר אינו קיים. פונים אל בעל האתר ומעדכנים אותו כי יש לו קישור שבור שפוגע בו בגוגל ומציעים לו להחליף את הקישור בקישור לאתר שלי.
  2. עוקבים אחרי שם המותג שלכם בגוגל התראות – אם מקבלים איזכור כי אתר מסוים כתב עליכם או ציין אתכם אז בודקים האם הוא גם קישר אליכם? במידה ולא פונים ומבקשים.
  3. דואגים שיחסי הציבור שלכם יבקשו קישור לאתר שלכם בכל כתבה שמפורסמת עליכם.

כמה קישורים עלי לבנות לאתר שלי?

כמו ברוב השאלות בתחום שלנו התשובה היא תלוי. תלוי במה? תלוי בתחרות. ניתן להשתמש בכלים מקצועיים כדי לעמוד על פער הקישורים בין האתר שלכם למתחרים המרכזיים שלכם בגוגל. אך ההמלצה הכללית היא לבנות כמה שיותר קישורים איכותיים לאתר בצורה קבועה ושוטפת. יש אומרים כי בגוגל ישראל אתרים בתחום עם תחרות נמוכה צריכים 3 קישורים בחודש, תחרות בינונית 5 ותחרות קשה גם 10 ויותר. אני חושב שאין מספר קסם והדבר תלוי גם באיכות וברלוונטיות הקישורים הנכנסים.

 

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>