מנוע החיפוש של גוגל אמנם מאויים כרגע על ידי כלי בינה מלאכותית ובראשם CHAT GPT שמשתלב בהדרגה אל תוך בינג. אך תהליכים מסוג זה, גם אם מבשילים, לוקחים לא מעט זמן, כיוון שהרגלי גלישה קשה לשנות. כך שגוגל הוא עדיין מנוע החיפוש הגדול והמשמעותי ביותר ומרבית האנשים פונים אליו כדי למצוא סוגים שונים של מידע, מוצרים, שירותים וכמובן גם בתי עסקים סביבם על פי הצורך המיידי שלהם באותו הרגע. זו הסיבה שגוגל פיתחו את גוגל מפות ורכשו חברות אחרות שסייעו להם ליצור אינדקס עסקים מבוסס מפה שיציג לכל משתמש את העסקים הנמצאים סביבו. במרבית המקרים גוגל מציגה רשומות של בתי עסקים בין אם הם עשו פעולה אקטיבית לשם כך או לא במה שמכונה גוגל ביזנס או גוגל לעסק שלי. במקרים אחרים בעל העסק יצטרך להוסיף עסק בצורה אקטיבית לגוגל מפות. גם אם העסק שלכם מופיע בגוגל, לרוב תרצו לשפר את הנראות שלו ולגרום ליותר מחפשים להקליק עליו ולכן חשוב לקבל בעלות על הרשומה שלכם בגוגל לעסקים. אז איך משתמשים בשירות, האם הוא עולה כסף ומה הם השלבים בשורות הבאות?

האם הוספת עסק לגוגל מחייבת חשבון גוגל?

כן. אבל גם כיום, רוב הגולשים (באנדרואיד וגם באפל) עושים שימוש בדפדפן כרום שממילא מחייב פתיחת חשבון בגוגל, גם אלו שאינם גולשים בכרום לרוב עושים שימוש בג'ימייל. יוצא שלמרביתנו יש חשבון גוגל בו אנו עושים שימוש, אך במידה ולא – אכן יש צורך לפתוח חשבון כזה או לנסות לשייך מייל אחר לחשבון שיפתח עבורו. לאחר פתיחת חשבון או שיוך מייל אחר, ניתן להיכנס אל "האזור העסקי של גוגל". אל האזור נכנסים על ידי הוספת " business" בכתובת ה-HTML של גוגל , שם לוחצים על הכפתור הירוק העונה לשם "פתיחת דף עסקי ב- Google".
https://business.google.com/

פתיחה שכזו תאפשר הוספה של פרטים שונים הנוגעים לעסק, החל משעות פתיחה, ביקורות של לקוחות, תמונות רלוונטיות ואפילו מספר טלפון! אני מכיר עסקים שמביאים כל חודש יותר לקוחות מגוגל ביזנס מאשר מהאתר שלהם ויש כאלו שאפילו ויתרו על בניית אתר וחסכו את עלות האחסון, הדומיין וכולי. איני ממליץ על כך, אך הדבר אפשרי.

מיקום וקטגוריות

לפני פתיחת הדף העסקי והוספה של כל המידעהרלוונטי בדף (מומלץ למלא את שם העסק בצורה שתעודד הקלקה ולא בהכרח את השם שלו כמו שמופיע ברשות התאגידים) חשוב לחפש את שם העסק בגוגל מפות. ייתכן והעסק כבר מופיע, כפי שציינתי קודם, ואז יש לדרוש בעלות עליו באמצעות תהליך זיהוי. לעיתים הזיהוי נעשה על ידי מסרון למכשיר הנייד שלכם (אם אין עדיין בעלים רשמיים לעסק) – אם יש אז תשלח הודעה לבעלים הרשמיים כדי לאשר/לדחות את בקשתכם לבעלות. במקרים מורכבים יותר תשלח גלויה עם קוד אישור אליכם לתיבת הדואר. סביר להניח שגלויה זו לא תגיע ולכן מומלץ לנסות ולהגיע לאימות על ידי מסרון.

לאחר הוספת העסק וכניסה אל האזור האישי, גוגל יבקש להכיר את העסק שלנו בצורה מעט יותר מפורטת ויכלול מספר שאלות על מנת לסווג אותו. בין השאלות שישאלו יהיו תחום העסק ולאיזה קטגוריה הוא שייך? פעמים רבות לא תמצאו את הקטגוריה הספציפית שלכם, במיוחד אם אתם עוסקים במשהו נישתי. לעיתים תוכלו לשייך את העסק אל מספר קטגוריות, רצוי למלא כמה שיותר קטגוריות כל עוד הן רלוונטיות אך להתחיל באלו המדויקות ביותר. עם סיום הקטגוריות נמלא היכן ניתנים שירותים או המוצרים, האם בצורה פיזית או בצורה מקוונת? ובמידה וניתן שירות באזורים שונים ניתן יהיה למלא את אותם האזורים.

התהליך ברובו די טריוויאלי ועליכם פשוט להתחיל ולהשלים אותו שלב אחר שלב עד סופו. עם סיום התהליך מומלץ מאוד לתחזק את הדף העסקי בצורה שוטפת על ידי העלאת תכנים כמו תמונות, עדכונים ומבצעים, ניתן גם לעדכן מוצרים שהעסק מספק וכמובן שכדאי לשלוח ללקוחות מרוצים את הקישור להשארת תגובה ודירוג העסק שלכם – מה שיחזר מאוד את הנראות שלכם בגוגל מפות.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>