ישנם שלבים בחיי המותג או העסק שבהם הם אינם בשלים לקדם את האתר שלהם בגוגל בצורה מקצועית – ייתכן והם נכוו מחברה או שירות כזה או אחר, או שהם כרגע מתמקדים בפרסום ממומן, או לחלופין שהם עדיין קשורים חוזית עם חברת קידום אתרים שהם לא בהכרח מרוצים ממנה. בנקודת זמן כזו, מנהל/ת המותג או בעלי העסק יחפשו יועץ קידום אתרים מקצועי שיוכל לספק להם את הייעוץ, פיקוח SEO או חוות הדעת המקצועית הנדרשת.

ערן שיוביץ, יועץ קידום אתרים

איך לבחור יועץ קידום אתרים מקצועי?

זו אולי השאלה, בה הידיעה, התחום לצערנו מלא בהצעות קידום אורגני בגוגל של מומחים ושל חברות שונות וכולם נשמעים אותו דבר, בין אם מדובר במקדמים שלא הביאו אף חברה לטופ 3 בתחומים תחרותיים או כאלו שנכנסו לתחום ממש השנה, בתום הקורס שיווק דיגיטלי שהם לקחו. ייתכן וזו הסיבה כי מרבית הלקוחות יגיעו מהמלצות מפה לאוזן של לקוחות מרוצים או של קולגות ומכרים, או לחלופין לאחר שהגיעו לאתר של היועץ, התרשמו מאיכות התכנים, מסיפורי ההצלחה והחליטו לפנות אליו לשיחת הכרות ראשונית, בה קיבלו המון ערך והחליטו שהוא האדם הנכון עבורם.

מה כדאי לברר עם יועץ SEO לפני תחילת העבודה?

מה ניסיון הקידום שלך? המטרה היא להבין כמה שנים הוא או היא בתחום, האם עבדו רק בישראל או גם בחו"ל? האם הם מורגלים בעבודות ייעוץ או שהם סיימו לא מזמן עבודה כעובדים שכירים במחלקת קידום אתרים של חברה גדולה?

האם עבדת עם עסק דומה לשלנו? אתם רוצים להבין גם את התעשיות והנישות בהן הוא או היא התמחו והאם עבדו עם עסקים דומים הן ברמת שירותי הייעוץ והן מבחינת גודל העסק, מטרותיו, קהלי היעד, תקציבים וכולי.

מה שלבי הייעוץ? אתם רוצים להתרשם עד כמה עמוק הולך המחקר לפני ההמלצות – הן מבחינת שיחת בירור מולכם, הן מבחינת הפקת דו"ח אודיט על האתר וכן מבחינת היקפי זמן.

בקשו טלפונים של ממליצים – אם אין לו או לה להביא לכם זו בעיה של ממש, הן מבחינת היקף הלקוחות שהיו לו/לה כיועצים, הן מבחינת הנכונות של לקוחות להמליץ וטיב מערכת היחסים שלו/שלה עם לקוחות. קידום אורגני הוא תהליך ארוך זמן. כל מקדם אתרים מקצועי יבנה לאורך השנים מערכת יחסים עם הלקוחות שלו ואם היא טובה, אז אין סיבה שהם לא ימליצו עליו בשמחה, גם אם אינם עובדים איתו יותר. שימו לב כי לא כתבתי שעליכם ליצור קשר עם אותם ממליצים, עצם קיומה של רשימה אמיתית הוא כבר צעד משמעותי קדימה.

האם הם מתמקדים רק בקידום אורגני או שהם יועצים כלליים לשיווק דיגיטלי? לא פשוט להתפרנס כאיש מקצוע אך ורק מSEO, במיוחד לאורך שנים. לשם כך צריכים להיות אנשים מקצוע בתחום עם יכולת לשמר לקוחות לאורך זמן ובהיקף מספק. אם היועץ אינו מתמחה רק או בעיקר בSEO הרי שסביר להניח כי עבודה הקידום שלו אינה מספקת אותו והוא נדרש לעבודות נוספות בתחום הדיגיטל.

באילו כלי SEO את/ה משתמש/ת? מדובר בשאלה טריקית ואתם לא רוצים לחנך את איש המקצוע שלכם – כך שעליכם לשאול אותה רק אם אתם מכירים את הכלים השונים ומבינים את היתרונות והחסרונות של כל אחד. במקרה כזה התשובה לשאלה תעזור לכם להבין את רמת ואופי המומחיות של היועץ.

תכונות של יועץ קידום אתרים מקצועי

  1. המון שאלות – על האתר, על העסק שלכם, על המתחרים. הוא/היא ישאלו כל כך הרבה שאלות שכבר ימאס לכם.
  2. הדרכה- האם הם מסבירים ומשקפים לכם את התהליך? בצורה שבה אתם לומדים ומבינים, גם אם אינכם מקצועיים בתחום בעצמכם?
  3. אמון – כאמור התעשייה מאופיינת בבעיה קשה בהיבט זה. האם אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליהם מקצועית וכבני אדם?
  4. מכווני משימה – יועץ טוב יידע להגיד לכם כי אין טעם בייעוץ ללא מימוש שלו לאחר מכן ויציב אתכם מול שאלת המימוש כדי להבין באחריות מי הוא ומתי?
  5. כנות- חשוב ליצור ציפיות לקוח נכונות בתהליך הייעוץ, כדי שיוכל להבין מה הוא מקבל ומה אינו מקבל וכן מה התוצאות הצפויות של התהליך ומה יידרש בשלב המימוש?

המטרות של תהליך ייעוץ

  1. אבחון – אתם רוצים להתקדם בידע שלכם לגבי האתר שלכם והפוזיציה שלו בגוגל לעומת המתחרים ובכלל. מה המצב המצוי ואיך הוא ביחס לרצוי מבחינתכם.
  2. אקשן אייטמס – מה עליכם לבצע ברמת התוכן/ברמה הטכנית/בפעילות מחוץ לאתר עצמו כדי לשפר את הנראות והמיקומים של האתר שלכם בגוגל.
  3. הבנת ההשלכות של החלטות עסקיות מסוימות לעומת אחרות והשפעתן על תהליך הקידום בגוגל.
  4. אני גם אוהב לתת ללקוחות הייעוץ שלי הערכת מחיר ותיאום ציפיות של מה יקרה במידה ויחליטו להיכנס לתהליך קידום שוטף איתי.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>