אז אחרי שעשיתם מחקר מילות מפתח, בניתם תוכן, התחלתם לבנות קישורים בצורה עקבית ווידאתם שהקוד של האתר שלכם עובד כמו שצריך – ובהנחה שיש לכם את המשאבים לכך (זמן/כ"א/כסף) אז תוכלו להוסיף רכיב נוסף לקידום האורגני שלכם:
UX/UI עבור SEO

מדדי קידום אתרים ששווה להכיר

מי שעוסק בקידום האתר בגוגל מן הסתם עוקב אחר המיקומים של האתר בביטויים בהם הוא מקדם וכן אחר השינויים בטראפיק האורגני וכיצד הוא גדל או קטן כתוצאה מהחיפוש.
אך אילו מדדים נוספים שווה להכיר ולמדוד?

1. CTR – אחוז ההקלקה. משמעות המדד היא כמה מתוך 100 אנשים שראו את תוצאות החיפוש בגוגל שכללו את האתר שלכם הקליקו על הדף מהאתר. מדד זה נמדד באחוזים. לדוגמא אם הCTR שלכם הוא 10% הרי שאחד מעשרה גולשים שראו את האתר שלכם בתוצאות החיפוש לביטוי מסוים הקליקו עליו.
למה זה חשוב? זה חשוב מכיוון שמדד זה מצביע עד כמה האתר שלכם או דפים בו נתפסים כרלוונטיים עבור הגולשים. שיפור של כותרות או תיאורי דף יכולים להעלות את הCTR

2. אחוז נטישה – אחוז נטישה מראה כמה אנשים באחוזים עזבו דף מסוים באתר שלך או את האתר כולו לאחר שנכנסו אליו.
גם כאן מדובר במדד המצביע על רלוונטיות של התוכן.
כלומר אם אחוז הנטישה עומד על 90% זה אומר ש9 מתוך 10 אנשים שנכנסו לאתר יצאו ממנו חזרה לתוצאות החיפוש בגוגל.
אחת השאלות השכיחות היא כמה נחשב אחוז נטישה סביר? והתשובה תלויה בנישה עצמה. אחוזי הנטישה משתנים בין נישות שונות בצורה מהותית.
עליכם לנסות ולייצר אחוז נטישה נמוך יותר מהמתחרים שלכם בין אם על ידי קריאות לפעולה שמעודדות גולשים לצרוך תוכן נוסף באתר, ליצור איתכם קשר או כל אינטרקציה נוספת אחרת.

3. אוטריטה של הדומיין – ישנם כלים שונים שמנסים לשערך את העוצמה של הדומיין שלכם על בסיס הגיל שלו וכמות ואיכות הקישורים הנכנסים אליו. זהו מדד שלא מסייע לנו בצורה ישירה אך יכול לתת לנו אינדיקציה ביחס לתחרות על מיצובו של האתר שלנו

4. כמות הקישורים הנכנסים החדשים לאתר – מדד מעניין שמחייב שימוש בכלי מקצועי בתשלום מהכלים שציינתי פה באתר בפוסטים קודמים. כמות הקישורים הנכנסת נותנת אינדיקציה על קצב גידול בניית הקישורים לאתר ועל ה"חיים" של האתר כחלק מהרשת.

5. מהירות טעינת אתר – מדד שהרחבתי עליו רבות וניתן להיכנס לקישור כדי לקרוא עליו יותר

6. המרות – המרות בין אם לידים או רכישות המגיעות מגוגל בצורה אורגנית יכולות בהחלט לתת אינדיקציה למאמצי קידום האתר – האם הקידום תורם להמרות?
האם גידול הטראפיק או העלייה במיקומים מתממשת גם באתר?
לעיתים המסקנה תהיה כי יש לשנות את ביטויי הקידום, במקרים אחרים נדרש לשיפור בחווית המשתמש באתר או יצירת הצעות עסקיות חדשות לגולשים כדי להוציא יותר מהטראפיק שאנו מביאים
גוגל אנליטיקס

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>