עולם התקשורת עבר תהפוכות עצומות בעשורים האחרונים, הוא אינו נשען על מוצרי נייר ותקשורת קווית ומוגבלת בין נקודות שונות (בהן קיימות נקודות ותשתית מתאימה) אלא התרחב יחד עם התפתחות טכנולוגית ומגיע כיום אל כל כיס ויד. הסיבה לכך טמונה בעיקר בהתרחבות האינטרנט אל כל בית וטלפון, שם ניתן לגשת לכמות מידע עצומה, להתלבט בין רכישה של מוצרי מזון או רהיטים ועד לשירותים פסיכולוגיים. בשנים האחרונות חלה עליה בכמות המידע הויזואלי מסוג תמונה או וידאו אך ברובה רשת האינטרנט עדיין מתבססת על הטקטס, הרבה בגלל גוגל כמנוע חיפוש הממוקד עדיין בטקסט. אמנם עם הבטחות לאפשרויות של חיפוש תמונות וחיפוש קולי אך הבסיס הוא הטקסט. בשל העובדה הזו קיימת חשיבות רבה עדיין לאנשי התוכן הכתוב, הלא הם קופיריטיירים.

כיצד נולד הקופירייטנג?

עולם הכתיבה מתעצב על פי התקופה שלו, בעבר ספר היה דבר יקר מאוד ורק יחידי סגולה יכלו להרשות לעצמם להוציא או לרכוש ספר. מה שהפך את הסופרים לאנשים נבחירם. מהפכת הדפוס הפכה את הסופר למקצוע שונה וזמינות הספרים שינתה את האופן בו אנו צורכים ידע. עם התקדמות הטכנולוגיה וההנגשה של טקסטים רבים יותר, בעיקר כאמור דרך האינטרנט הוזילה את המילה הכתובה – היום כל מי שיכול לכתוב הוא סופר או כותב תוכן או לפחות יכול לקרוא לעצמו אחד כזה.

אך כמות המידע הרבה גם הולידה צורך לתפוס את תשומת הלב של הקוראים, בין אם מדובר במכתבים פרסומיים שהיו נשלחים בדואר בארה"ב במאה הקודמת או כותרות של מגזינים שעמדו למכירה בחלונות הראווה בחנויות הספרים וכך נולד מקצוע הקופירייטינג שהשתכלל עם התחזקות האינטרנט והופעתם של דפי הנחיתה, המיקרו קופי ואתרי תוכן איכותיים.

סוגים של קופירייטינג

כיום ניתן למצוא כותבי קופירייטינג שונים – כאלו המכוונים מכירה כפי שציינתי בדפי נחיתה, כאלו הכותבים עבור קידום אתרים, מה שמכונה כתיבת SEO, כתיבה אחרת ואולי וותיקה יותר היא הכתיבה היצירתית, שתדרוש חשיבה מחוץ לקופסה. כתיבה שכזו דורשת העברת מסר בצורה מתוחכמת, מהנה ויעילה שיכולה לגרום לטקסט גם להפוך לויראלי. כתיבה כזו עושה לרוב שימוש בהומור עם אמירות מצחיקות, תרבותיות, מתחכמות שמטרתן לתפוס את תשומת ליבם של הקוראים בצורה אלגנטית ומהנה.

העסקה של קופירייטר

התחרות הרבה ברשת והצורך להוזיל עלויות כמו גם הופעתם של כלי הבינה המלאכותית הפכו את משימות הכתיבה ברובן למשימות שנעשות בידי כותבים שאינם בלעי רקע מקצועי עמוק. מה גם שאתרים רבים עושים כיום שימוש בטקסטים קצרים עם תמונות וכותרות רבות. קופירייטרים מקצועים עובידם לרוב במקומות עם הרבה כסף – בין אם אתרים, חברות, משרדי פרסום, ערוצי טלוויזיה או כל מקום שיש בו צורך להעברת מסר בצורה מיוחדת, חדשנית ועם מי שיכול לשלם עבור המקצועיות של כתיבה שכזו.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>