אם משווים פרסום בגוגל אדוורדס היום לעומת 2006 או 2007 זה כמו ההבדל בין להטיס אף 22 לנסיעה על קורקינט לא חשמלי. הממשק נהיה מאוד מורכב ואפשרויות הפרסום הן עצומות ושנת 2022 הביאה עימה את פרפורמנס מקס. אך דווקא בגלל האתגרים הללו – מי שיודע למצות את הממשק עד הסוף יכול להגיע לתוצאות יפות. אני אישית תמיד אעדיף קידום אתרים אורגני על ממומן, ולא משנה כמה גוגל תמשיך לנסות לטשטש את ההבדל בין המודעות לתוצאות האורגניות. אך לטובת מי שבכל זאת רוצה לחזק את האורגני עם ממומן או לעשות בו שימוש משלים כפי שכתבתי בפוסט על פרסום בגוגל.

פרסום בגוגל אדוורדס – דגשים ל2023

  1. נסו לעשות שימוש בקמפיינים של פרפורמנס מקס לגוגל שופינג. יש נישות בהן המודעות הללו מתפוצצות וחבל לא לנצל את המומנטום שקיים כרגע ואת האפשרות לשלב את המוצרים שלכם בתוצאות החיפוש.
  2. עשו שימוש במדד הROAS – גם כאן ישנם תחומים שללא מדידה מדויקת של החזר ההשקעה כאחד מהאינדיקטורים, אתם עלולים לפספס במדידה.
  3. כשאתם מפרסמים בגוגל אדוורדס אתם רוצים להיות אכזריים במובן של למצות עד הסוף ולקרוע מה שעובד ולקטוע ולחסל קמפיינים או מודעות של מתרוממות.
  4. כאשר אתם מזהים ביצועים פחות טובים נסו להבין מהר מאוד האם הבעיה היא במוצר, בהגדרות הקמפיין, בעיות בדף הנחיתה או באתר ותנסו להגיע למיצוי מהיר של האם יש מה לשפר או שצריך פשוט להרוג את הקמפיין/המודעה.

מגמות פרסום בגוגל אדוורדס בשנה הקרובה

אני פחות מהמתנבאים, אך אם מסתכלים על השיח בקהילת המפרסמים אפשר להצביע על מספר מגמות שסביר שיתחזקו בשנה או בשנים הקרובות – סמארט בידינג מביא תוצאות יותר ויותר טובות משום שכלי הAI של גוגל מאוד השתכללו והן מאפשרות לגוגל להגיש את המודעות בצורה הרבה יותר איכותית מבעבר. סביר להניח שככל שנתקדם כך ה broad match יהפוך לברירת המחדל. בדומה לתהליך שקורה בפייסבוק, כשלא מעט מפרסמים מעדיפים לשחרר קמפיין מטורגט קלות לאוויר ולתת לפייסבוק לעשות את הדיוקים, בשונה מבעבר כשעשינו טירגוטים מאוד מדוקדקים כדי להגיע לתוצאות היעילות ביותר.

אני עדיין מציע לבדוק את הAI ולא לתת לו להשתולל, אך נראה שנוכל לשחרר מעט רסן. אם מדברים כבר על AI ובינה מלאכותית אז סביר להניח שנראה קריאייטיב מטורפים וחזקים יותר. לא מעט מפרסמים נותנים לבוטים להחליט על המודעות או לפחות הכותרות שלהן, לא מעט מעצבים עושים שימוש במיד ג'ורני ודומיו לתמונות חדשניות בטירוף וסביר להניח שזה רק ילך וישתכלל.

היבט נוסף של הAI הוא שהקופסה השחורה תהפוך ליותר שחורה ולמפרסמים יהיה עוד פחות מושג מה באמת קורה. האמת שכנראה גם למתכנתים של גוגל, כך שעולם הפרסום יהפוך במידה מסוימת לעולם ה SEO, כשמי שמוביל הן קהילות שמבצעות המון ניסויים כדי להבין את המכונה ולעבוד איתה.

ולסיום סביר להניח שנראה את המגמה שאפל כפתה על גוגל ופייסבוק הולכת ומתרחבת, כשהן בעצמן יחליטו לחזק את נושא הפרטיות. כבר עכשיו לא ניתן עוד לייצר קהלים דומים בגוגל ורשימות לקוחות ישמשו רק כסוג של בסיס לLL.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>