חברות היי טק מביאות במקרים רבים בשורה לעולם, בשורה טכנולוגית שהם המובילים שלה. מסר שהוא יותר רק מערך כלכלי ללקוחות אלא תועלת נוספת. הבשורה הזו מדוורת לרוב באמצעות תוכן, בין אם מדובר בתוכן שנועד לחנך שוק או תוכן שנועד להסביר את היתרונות והתועלות של המוצרים של החברה לעומת המתחרים.

כאשר אנחנו מדברים על תוכן איכותי ומקצועי אז קידום אתרים בגוגל הוא בסבירות גבוהה אחד מערוצי התקשורת החשובים יותר. לא מעט סטארטאפים מתחילים את מאמצי השיווק שלהם בבניית אתר מקצועי וייצור תוכן שמסביר עליהם ולמה הם? מה הבעיה איתה הם מתמודדים וכיצד? אם הם עושים זאת נכון אז כשהם כבר מבשילים לחברה רצינית יש להם נכס דיגיטלי חזק ומוכר בשוק ובגוגל.

קידום אתרים לחברות היי טק מתחיל בהבנת קהל היעד החשוב

כמו בכל דבר בחיים יש צורך באיפיון לפני שמתחילים לקדם והאיפיון חייב לכלול הבנה של אותם 20% מהלקוחות שייצרו לחברה 80% מהרווח. בנישות רבות נפח החיפוש לא יהיה גדול מאוד. זה נכון שאפשר ללכת ולהתרחב לביטויים כלליים מהתחום ולספק מידע מועיל כדי להצטייר כמומחים בתחום וחלק מהנישה. אך אם מדובר על פנייה ללקוחות ממוקדים, פעמים רבות הביטויים שיוגדרו הם עם נפח חיפוש מוגבל יחסית. אך אם עושים מחקר מילים כמו שצריך אז כשנגיע ונקדם את האתר לאותם ביטויים נקבל טראפיק ממוקד לייזר.

במקביל אני תמיד ממליץ, אם יש את המשאבים, לכתוב בלוג שוטף עם רשימת דיוור שבועית, במטרה לחנך את השוק בהיבטים מקצועיים הקשורים לפתרונות של חברת ההיי טק הספציפי. לא תמיד קיימת יכולת ייצור תוכן שוטף כמו בדוגמא שאביא בהמשך. אך אם זה קיים – מומלץ בחום, משום שאז אפשר להשיג את הלידים בשלבים מוקדמים יחסית בתהליך ו"לחנך" אותם באמצעות הדיוור אל פתרונות החברה.

איך קידמתי אתר של חברת היי טק להכפלת כמות המבקרים באתר?

מדובר בחברת היי טק ללא תקציב גדול במיוחד שהגיעה אלינו עם פרופיל קישורים בעייתי – כנראה מקדם אתרים לא מקצועי במיוחד שהחליט לבנות להם את רוב הקישורים בהודו ותאילנד, מה שיצר גם הטייה בטראפיק לכיוון הודו, במקום ארה"ב. לחברה בעיה בייצור תוכן, הם נמצאים בנישה מאוד מאוד מקצועית שלא מאפשרת באמת לכותבי תוכן חיצוניים לכתוב בצורה רצינית ושוטפת על הנושא, מצד שני לאנשי המקצוע עצמם אין את הזמן או היכולת לכתוב תכנים באנגלית. עכשיו תוסיפו לכל זה תקציב מאוד מוגבל. היתרון של החברה הוא באפשרות לאפשר באתר הורדה של תוכנת דמו להתנסות, מה שמאפשר איסוף לידים גם בהעדר רשימת תפוצה.

מה עשינו? את סוגית התוכן פתרנו על ידי הקלטה של אנשי המקצוע, מערך תמלול ועריכה מדעית, שאפשרו לנו לייצר את כמות התכנים הבסיסית הנדרשת בחודש. סידרנו את מבנה האתר ואת התוכן שהיה בו (שהיה ברובו PDFי) כך שישרת טוב יותר הביטויים שעליהם אנו מתחרים בגוגל. במקביל התחלנו בתהליך בניית קישורים מסודר ואיכותי המכוון צפון אמריקה. אבל הכי חשוב – נכנסנו לתהליך שיטתי של עבודה מקצועית מצטברת עם צוות החברה.

והתוצאות? למרות שמדובר בנישה סופר מקצועית עם נפחי חיפוש קטנים מאוד, הצלחנו להכפיל את הטראפיק האורגני באתר תוך 8 חודשים (היינו עושים זאת ב6 אלמלא כל מיני עיכובי הקמה מצד הלקוח) – מה שהתבטא בשנה הרווחית ביותר מבחינתם עם שיא חדש במכירות והזמנות לכנסים מקצועיים בצפון אמריקה שהם לא הוזמנו אליהם בעבר.

יתרון נוסף של קידום אתרים לחברות הייטק בעברית

עד כה דיברתי בעיקר על קידום אתר באנגלית על מנת להשיג לקוחות, אך אחד מהיתרונות בבניית אתר שהוא אוטריטה מקצועית בגוגל הוא היכולת לפתוח סאב דומיין או פולדר בעברית שיהנה מכל אותה סמכות. למה בעצם לפתוח אתר בעברית? כי אז תוכלו להתחרות בביטויי השמה. אחת התועלות שיצרנו ללקוחות שלנו בתחום ההיי טק הוא קידום עבור ביטויי השמה, שמאפשר להם לטרגט יותר מחפשי עבודה רלוונטיים שמחפשים בדיוק את המשרות הנדרשות אצלם. כאשר מחפש עבודה מגיע לאתר של חברת הייטק ולא לפורטל משרות כללי, הוא מקבל התרשמות מהאתר בכללות, מהחברה עצמה ומהפתרונות, מה שמעלה את סיכויי השארת קורות החיים מצידו והתקבלותו לעבודה בהמשך.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>