הקורונה פגעה בתעשיית היופי בשל מגבלות התנועה וההתאספות, ניתוחים וטיפולים לא דחופים נאסרו וחלק מנותני השירות עשו זאת מתחת לרדאר ובשירות מדלת לדלת ולמרות כל המגבלות הללו התעשייה העולמית המשיכה בקצב גידול של קרוב ל5% בשנה, כאשר הקצב הזה אמור לגדול משמעותית לקראת 2025 עם הסרת המגבלות והתבססות הטרנדים.
לצד המגבלות שחוו עסקים המבוסxים על אינטרקציות פיזיות, ניתן לציין את התחזקות השוק המקוון עם אתרים חדשים שפרצו לתודעה הציבורית והתחזקו מאוד, משפיענים שצמחו ברשתות השונות ובראשן אינסטגרם וטיקטוק ומגמות נוספות שכולנו מכירים.
בארה"ב לשם השוואה שוק היופי המקוון גדל בקרוב ל6% לעומת השוק הפיזי שהצטמצם ב1.2%. עד 2023 הצפי הוא כי 48% מהעסקאות בתחום יעשו באופן מקוון.

בין הטרנדים שמתחזקים בתחום ניתן לציין את השימוש בבינה מלאכותית, משקפי בינה מלאכותית או אפליקציות של מציאות רבודה שנועדו לאפשר ללקוחות להתנסות בשינויים הקוסמטיים על עצמם גם בלי היכולת הפיזית לעשות זאת, טרנד נוסף שפרץ לתודעה הוא השימוש בקופסאות יופי למנויות שמזמינות אותן ומקבלות חבילת יופי אחת לחודש עם אפשרות להתנסות גם במוצרים חדשים וחמים. השימוש במשפיענים ומשפיעניות הוא כמובן הכלי המרכזי שהתבסס בשנים האחרונות ואשר אפשר ללא מעט מהם לפתוח חברות למוצרי יופי בעצמן עם מותג משלהן, אך אנו רואים לא מעט פיספוס בתחום הזה: משפיעניות שביססו מותג ושם באינסטגרם לדוגמא לא מנצלות זאת גם בטיקטוק ויוטיוב ולהיפך.
רבות מהן, משום שצמחו בתוך הרשתות החברתיות אינן מודעuת לעוצמה של גוגל ולכן לא מבססות לעצמן אסטרטגיה לניהול מוניטין בגוגל או לקידום אורגני בתוך יוטיוב. כך יוצא שהרבה פעמים לקוחות פוטנציאליות שנחשפו לשם או למותג ופונות לגוגל אינן מוצאות את המותג שחיפשו בצורה נוחה ופשוטה.

קידום אתר למנתח פלסטי זה משהו שאני אוהב לעשות 🙂

מי שכן עושה שימוש הולך ומוגבר בגוגל בשנים האחרונות, בדגש על ישראל, הם מנתחים פלסטיים ומכוני יופי שמבינים את החשיבות של קידום האתר לביטויים המרכזיים בנישה שלהם. רובם עושים נעזרים בשירותי מומחה קידום בגוגל כזה או אחר או בחברות לשיווק דיגיטלי במטרה לבסס את הנוכחות של האתר שלהם בגוגל ולהתמודד מול התחרות הקשה. אני מאוד אוהב לעשות קידום אתר למנתח פלסטי (עשיתי כבר כמה כאלו) משום שמדובר באנשים איכותיים ומקצועיים מאוד שכיף לעבוד איתם ואם הם מחליטים להיכנס לקידום אורגני אז מדובר בעבודה משותפת נעימה. לעיתים יש קושי להוציא מהם תוכן לאתר אך אחרי שמייצרים את נהלי העבודה הנכונים אפשר לקדם את האתר שלהם בהצלחה רבה.
סביר להניח כי התחרות בתחום זה רק תלך ותתגבר ולכן יש עדיפות לאלו שאימצו את קידום האתר שלהם בשלבים מוקדמים. כאשר מדובר בקליניקות/אנשי מקצוע אשר יכולים גם לייצר תוכן כתוב או ויזואלי על בסיס קבוע – יש לכך מכפיל כוח משמעותי בעבודה בגוגל ואנו רואים כי התוצאות בהקדם.

הביטויים החזקים אינם רק בהכרח ביטויים כירורגיים כגון ניתוח הגדלת או הקטנת חזה, ניתוח אף או שאיבת שומן אלא במקרים רבים גם ביטויים שיכולים לקבל מענה גם על ידי מכוני יופי או קוסמטיקאיות מקצועיות. ביטויים כמו פילינג, טיפול בצלקות אקנה, הצרת היקפים, הרמת עפעפיים ועוד הם גם בין הביטויים שהתחזקו מאוד בשנים האחרונות בשוק הישראלי.
לפני שמתחילים במאמצי קידום האתר בשוק תחרותי כמו שוק היופי – חשוב מאוד לנתח היטב את החוזקות והחולשות של המותג כמו גם את המתחרים מולם מתמודדים ולבחור באסטרטגיה היעילה ביותר שתאפשר למקסם תוצאות בשלבים יחסית מוקדמים בתהליך. כמובן שאם מדובר במותג רציני הוא ירצה לאורך זמן להתחרות ולנצח בביטויים המרכזיים ביותר בתחום, אך לא בהכרח שזהו הצעד הראשון הנכון בתהליך שכזה.

יתרון נוסף קיים לבעלי עסקים בעלי ניסיון בפרסום ממומן בגוגל, בהנחה וחשבון הפרסום בבעלותם ולא בבעלות הגורם המפרסם, יש להם מידע מדויק לגבי נפח החיפוש לביטויים הרלוונטיים עבורם, כמו גם מידע על התחרות והבנה מהו הCTR שהם יכולים לצפות לו בהנחה ויקדמו את האתר שלהם למיקומים גבוהים ורלוונטיים.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>