רואה חשבוןלפני הרבה שנים, כשהתחלתי לקדם אתרים בצורה מקצועית ופתחתי חברה בע"מ, אני זוכר שרואה החשבון הראשון שלי שאל אותי על קידום האתר שלו. בזמנו לא היתה תחרות משמעותית והוא העסיק עובד שבזמנו הפנוי ניסה לעשות לו קצת גוגל אדס עם דפי נחיתה ולהעלות לו תוכן באתר ג'ומלה שנחשב בזמנו לשיא הקדמה העיצובית. אותו רואה חשבון החליט לא ללכת על קידום אורגני מקצועי ונראה לי שעד היום הוא קצת מתחרט על כך. ישנם היום כמה אתרים חזקים ומעניינים בעולמות התוכן של ראיית חשבון שהייתי מאוד רוצה להתחרות בהם עם לקוח רציני מתחום ראיית החשבון.

אתר משרד רואי חשבון zscpa.co.il

אתר מעניין מאוד עם כמה אלפי מבקרים טובים בחודש. מודעות דיגיטלית גבוהה (3 סניפים עם גוגל ביזנס שמקושרים לאתר) וייתכן שעשו גם קידום אורגני בגוגל. קשה לומר (115 אתרים שמקשרים אליהם). האתר מביא טראפיק ו/או מתחרה יפה על ביטויים כמו עוסק פטור – מקום 6, עוסק זעיר מקום 3, הפקת אישור ניכוי מס במקור באינטרנט – נע בין מקום 1 ל5, הצהרת הון – מקום 4, קרנות ריט – בטופ 5 לא קבוע, יועץ מס – מקום 4-5, יועץ מס, גיוס אשראי לעסקים, קרנות מימון, תשלום חובות מס הכנסה, עסק פטור ועוד.

קידום אתר החזרי מס

אמנם מרבית רואי החשבון אינם עוסקים בהכרח בהחזרי מס והתחום הזה חזק בעיקר בכל מה שקשור בקמפיינים של לידים חמים המבוסס על פרסום ממומן עם דפי נחיתה, אך יש גם באורגני פוטנציאל לא רע בנושא כמו האתר taxes-refund.co.il שמקודם אורגנית בצורה מקצועית אצל חברה ותיקה ומכניס עשרות אלפי מבקרים בחודש לאתר על ביטויים כמו מחשבון שכר, מחשבון ברוטו נטו, תיאום מס, החזרי מס, ביטויים שונים של פקידי שומה ומס הכנסה בערים שונות בישראל, בדיקת החזר מס, חישוב משכורות ועוד. סביר להניח כי ביטויים אלו, לצד הקידום הזה מייצרים לאתר לידים המצדיקים את ההשקעה הקבועה בקידום אורגני. אפשר לראות גם שהאתר משקיע לא מעט בתוכן (יותר ממאמר אחד ביום בממוצע בחלק מהחודשים האחרונים) בין היתר בנושאים כמו:
תנאי נקודות זיכוי מס, טופס 1322, טופס 169, טופס 135, טופס 127, טופס 116, טופס 106, טופס 1301 כאשר כל טופס כזה מקבל הסבר מפורט, החזר מס לעובדים זרים, ניכוי מס במקור, כמה עמלה לוקחים על החזר מס, הוצאה מוכרת, החזר מס שלילי ועוד.

קידום אתר רואה חשבון יחיד

אם נגעתי עד כה בדוגמא לקידום אתר של משרד רואי חשבון ובקידום אתר שעוסק בנושא מקצועי ספציפי ומטרתו לייצר הכנסה באותו נושא, אז עכשיו ארצה לנתח אתר של רואה חשבון עם מודעות דיגיטלית גבוהה שכנראה קידם את האתר בצורה כלשהי בגוגל בשם יניב טולדנו מפתח תקווה. הסיבה שאני כותב מודעות דיגיטלית גבוהה היא שאפשר לראות שהוא מתחזק גם יוטיוב (ערוץ עם מספר סרטונים שהעלה על נושאים שונים), גם לינקאדין, פייסבוק, טוויטר ואפילו פינטרסט שזה די נדיר עבור עסק פרטי בישראל.

למרות שהאתר שלו קצת פחות חזק מהאתר הראשון שהזכרתי כאן במובנים של סמכות בגוגל – הוא מביא הרבה יותר טראפיק מהאתר של משרד רואי החשבון. גם הוא מתחרה/מביא טראפיק בביטויים כמו תיאום מס, עוסק פטור, מקדמות מס הכנסה, אישור ניכוי מס במקור, אישור ניהול ספרים, תעודת עוסק מורשה ועוד. מרבית התוכן עלה לאתר בשנת 2020-2021 ונראה שמאז הוא משקיע פחות בתכנים כתובים. ב2022 עלה מאמר על ניכוי מס במקור בתשלומים לתושב חוץ וב2023 עלו מאמרים על טלפונים של פקידי שומה בפתח תקווה, מס על השכרת דירה ורואה חשבון לחברות. (לפחות עד לכתיבת שורות אלו)

ההזדמנות בתחום

אני חושב שיש בנישה הזו הזדמנות לא רעה לאיש מקצוע שהיה רוצה למתג את המומחיות שלו על ידי תוכן וליצור אתר אוטוריטה בתחום שלו. אתר כזה יכול לייצר לא מעט טראפיק. עם זאת יש להקדיש מחשבה ולהגדיר היטב את הביטויים שבהם רוצים להתמקד מהסיבה הפשוטה שמדובר בתחום עם המון טראפיק ולכן יש לנתח את היעדים על בסיס קהל הלקוחות הרצוי והנדרש שייצר את ההכנסות המירביות ולא על פי החיפושים בגוגל.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>