חנויות וירטואליות מקבלות את מרבית הטראפיק שלהן מגוגל, במיוחד את הטראפיק האורגני, גם אם הן מפרסמות במאות אלפי שקלים בחודש ברשתות חברתיות ולכן קידום האתר בגוגל הוא קריטי לכל חנות וירטואלית. מי שעוקב אחרי הבלוג יודע מדוע אני יעדיף תמיד לבנות חנות וירטואלית בוורדפרס ולא לבנות חנות בשופיפיי. אז איך מקדמים בהצלחה חנות ווקמרס בגוגל?

קידום אתרי איקומרס מתחיל בתיאורי מוצר ייחודיים

לא מבין בעלי חנויות שמעתיקים את תיאור המוצר מהקטלוג של היצרן או היבואן או לחלופין כאלו שמסתפקים בכותרת ובתמונה. חשוב להתייחס לתיאורי מוצר כמיני דפי תוכן ולספק באמצעותם מידע חשוב לקהל היעד שלכם ולגוגל. חשוב שהתיאור ידבר בשפה של קהל היעד – אם מדובר בקהל של אנשי עסקים אז לכו לכיוון של מפרט ותועלות ואם מדובר בקהל של צעירים אז אולי שפה יותר פשוט ושנונה ועם שימוש בהומור.

תוכן ייחודי ימנע גם בעיות של תוכן כפול או של דפים שיסומנו בגוגל ככאלו בלי ערך אמיתי וכתוצאה מכך יאונדקסו אך לא יוצגו. כדאי גם להתייחס לתמונות המוצרים כחלק מהתוכן ולהשקיע בשמות קבצי התמונות ובאלט תג של התמונה. אני מכיר מקדמי אתרים בגוגל קום יאשר יחלקו על מידת החשיבות והתרומה של פעולות אלו, אך אני סובר מניסיון כי אם זה לא יועיל זה בוודאי לא יזיק. גם כאן מן הסתם כדאי לשקול את ההשקעה ביחס לתחרות.

ברירת המחדל היא שהכותרת והמטא טייטל יהיו זהים וששניהם יכילו את ביטוי המפתח

יותר מדי חנויות לא עושות שימוש בH1 בדפים שלהם, בין אם אלו דפי מוצר או דף הבית ובין אלו שעושות שימוש, יש כאלו ששוכחות את המטא טייטל אז עשו לעצמכם טובה ותגדירו בווקמרס שברירת המחדל תהיה זהות בין הH1 למטא טייטל ושהביטוי שהוא שם המוצר או הקטגוריה יופיע שם.

עשו שימוש בפירורי לחם ובניווט פשוט באתר

פירורי לחם אמורים לשקף את מבנה האתר שלכם והם קריטיים כדי לסייע לגולשים ולגוגל להבין את מבנה האתר ולהתמצא בו. אם מבנה האתר שלכם בעייתי זה ישתקף בפירורי הלחם שלכם וגם בניווט. אתם רוצים שהניווט בדף הבית ישקף את החשיבות של מבנה האתר – כאשר בסרגל העליון יש קישורים לדפים החשובים באתר, רצוי לדפי הקטגוריות המרכזיות באתר. אם יש צורך לקשר לדפים נוספים שאמורים להיות חשובים לגוגל אך הם לא מספיק חשובים עבור המשתמשים אז ניתן לעשות שימוש בפוטר.

תשקיעו במטא תיאור

אתם רוצים לגרום למי שרוצה את הדף שלכם בתוצאות החיפוש להקליק דווקא על הדף שלכם ולכן קחו את הזמן והשקיעו בכתיבת מטא תיאור רלוונטי ומושך. זה לא אומר בהכרח שגוגל יקח את מה שכתבתם – גוגל יחליט לבד מה הוא רוצה לקחת. אך הגדרת המטא תיאור מעלה את הסבירות שגוגל יעשה בה שימוש.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>