אם הגעתם לפוסט הזה אז כנראה שאתם מבינים כבר את החשיבות של קידום אתרים אורגני בגוגל לאתר שלכם. אני מניח גם שאתם כבר מבינים את החשיבות של בניית האתר שלכם ברוודפרס. אם כך מה שנותר לי הוא לעבור על התוספים המומלצים לוורדפרס מנקודת מבט של SEO. אני אישית סבור שאם בונים אתר מאפס עם ראיית SEO אז לא חייבים להשתמש בשום תוסף. במיוחד כיום כשוורדפרס בחלק מהתבניות החדשות מייצר גם מפת אתר XML בצורה אוטומטית וכשיש צ'אט GPT שמאפשר לך לעשות ניתוח של דפים ולהמליץ גם על פתרונות קוד כשצריך.  עם זאת ישנם לא מעט תוספים טובים שמסייעים לקידום אתרים של וורדפרס, בחינם ובתשלום. חלקם מייעלים את ביצועי האתר, אחרים מסייעים באופטימיזציה של האתר לביטויים החשובים עבורכם, אחרים מתייחסים למרכיבים שונים כמו תמונות או מובייל. אני לא מתייחס כאן לתוספים שמסייעים לשפר את חווית המשתמש או את הנראות באתר. כל אלו יכולים לסייע בעקיפין לקידום האתר על ידי הגדלת מעורבות גולשים, הקטנת אחוז נטישה וכולי. אך אין טעם לנסות לכסות מגוון כה רחב בפוסט אחד.

תוספים מובילים מומלצים לקידום אתרים בוורדפרס

ניסיתי לרכז את התוספים שיש עליהם הסכמה גורפת ונתפסים כבסיסיים בכל אתר וורדפרס. חלקם חינמים וחלקם בתשלום. בכל מקרה תוכלו להתקין ולהתנסות בהם, לא תאהבו, תעברו הלאה. רק חשוב לזכור כי העמסת תוספים על אתר וורדפרס אינה מומלצת וכל המרבה גורע בהיבטים של ביצועי אתר.

Yoast SEO (בחינם/בתשלום החל מ-$89 לשנה)
Yoast SEO הוא אולי התוסף קידום אתרים הפופולרי ביותר בעיני בעלי אתרי וורדפרס. הוא מציע חבילה מקיפה של כלים לאופטימיזציה של האתר הן מבחינת ביטויים והן ברמה הטכנית. בגרסת הפרימיום הוא מציע גם ניתוח תוכן בזמן אמת, מפות אתר XML, שילוב מדיה חברתית ועוד.

Semrush SEO Writing Assistant (בחינם/בתשלום)
אני מעדיף את הsurferseo או את הpageoptimizer אבל גם הכלי של סםראש הוא סבבה. הוא יכול לסייע ליצור תוכן ידידותי לקידום אתרים עם הצעות בזמן אמת למילות מפתח, קריאות ואיכות תוכן כוללת. זה משתלב עם עורך הוורדפרס שלך ומציע המלצות המבוססות על מילות המפתח שלך.

מפות Google XML Sitemap (חינם)
תוסף זה יוצר מפת אתר XML עבור אתר הוורדפרס שלכם כאמור, חשוב מאוד להזין אותו בגוגל סרץ' קונסול. מפת אתר מאפשרת לגוגל לסרוק את האתר ביתר קלות וכן לתעדף את הפוסטים לפי סדר החשיבות.

SEO Ultimate (בחינם/בתשלום)
SEO Ultimate הוא תוסף SEO All-in-One המציע תכונות שונות כגון עריכת מטא תג, אינטגרציה של Open Graph, תמיכה ב-Rich Snippet ועוד. התוסף מסייע לבצע אופטימיזציה ולשפר ביצועים בסגנון של יוסט.

Squirrly SEO (בחינם/בתשלום החל מ-$20.99 לחודש)
Squirrly SEO הוא עוד תוסף שנחשב ידידותי למתחילים ולמומחים. מעולם לא השתמשתי בו, אכן הבנתי שהוא מציע מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של תוכן וכלים טכניים דומים לכלים האחרים.

Rank Math (בחינם/בתשלום החל מ-$59 לשנה)
Rank Math הוא תוסף SEO שמנסה ללכת בכל הכוח מול יוסט ולהדגיש זוויות ייחודיות מעבר למגוון הרחב של האפשרויות השונות מאבחון ועד המלצות. לדוגמא סימון סכמה.

The SEO Framework (בחינם/בתשלום החל מ-$99 לשנה)
הדגש של התוסף הוא על המשקל הקל שלו ברמת ביצועים מצד אך עוצמת אפשרויות רחבה ואוטומטית. מצריך לצלול לעומק ולהכיר את האפשרויות ואיך לעבוד איתו אך מספק את הסחורה כשנדרש.

Google Analytics Dashboard Plugin  (בחינם/בתשלום החל מ-$39 לשנה)
למי שרוצה להציג את הנתונים של גוגל אנליטיקס (שיהפכו לעוד פחות רלוונטיים ונוחים למקדמי אתרים אחרי המעבר ל4), בקיצור אני לא ממליץ – ממליץ שתעבדו עם הסרץ קונסול ובכל זאת אם מישהו מתעניין אז שיכיר שקיים.

Snippets Rich Snippets של הכל בסכימה אחת (חינם)
Rich Snippets עוזרים לשפר את מראה האתר בתוצאות החיפוש על ידי מתן מידע נוסף בצורה של דירוגים, תמונות ותיאורים. תוסף זה מפשט את התהליך של הוספת סימון סכימה לתוכן, משפר את שיעורי הקליקים ונראות החיפוש. נחשב לתוסף טוב מאוד עבור מי שפחות מבין בסכמה.

בדיקת קישורים ManageWP (חינם)
יש היום תוספים בתשלום שמציעים בניית קישורים פנימיים מתקדמת הכוללת גם איתור קישורים שבורים. קישורים שבורים פוגעת בדירוג האתר בעיני גוגל, במיוחד כשהם בכמות חריגה. אם אתם משתמשים בסם ראש או AHREFS אז ניתן לבדוק גם בכלים האלו את הקישורים השבורים. כפי שהבנתם במידה ואין לכם אף פתרון אז התוסך הזה יכול לסייע 🙂

בכלל הגישה שלי כפי שהבנתם בשונה מכל מי שרץ להתקין יוסט עם הקמת אתר היא להסתדר בלי תוספים. לבנות הכל כמו שצריך מלכתחילה ואז רק במקרים חריגים להתקין תוסף נדרש, בהתאם לצורך.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>