אפיון אתרים הוא תהליך שלרוב נעשה בעת בניית אתר חדש – המאפיין, המעצב הגרפי או בונה האתר (תלוי בחברת בניית האתרים) יישב עם הלקוח ויאפיין איתו את הצרכים של העסק, את קהל היעד או מספר קהלי יעד, את המיתוג והנראות העסקית ומרכיבים שונים בהתאם להכשרה ולעולם התוכן שממנו מגיע אותו מאפיין אתרים. לרוב מאפייני האתר לא יבואו מעולם ה SEO ולכן השאלות שלהם כמו גם המחקר שלהם וההצעה שלהם לקידום אתר לא יהיו מכווני גוגל.

צריך מומחה SEO עבור אפיון אתר seo !

זו החשיבות של שילוב מקדם אתרים כבר בתחילת תהליך איפיון האתר – מקדם האתר יידע להבין את מילות המפתח שהעסק צריך להיות מדורג בהם במקום הראשון בגוגל – מהם הוא יוכל להמליץ על מבנה האתר הנכון עבור גוגל וכן על התכנים המרכזיים שיש לייצר כבר בשלב הראשון. בונה האתר יצטרך לכלול את ההמלצות של מקדם האתר לצד התובנות האחרות שעלו באפיון וליצור את האתר הנכון והמיטבי עבור בית העסק.

אם לבית העסק יש אתר קיים – נוכל לקבל לא מעט תובנות מתוך האתר הקיים – המיקומים והטראפיק שלו, כמו כן נצטרך ללוות את מעבר האתר הישן אל החדש כדי להרוויח את הסמכות של האתר הישן ואת המיקומים שלו.

אפיון אתרי תוכן שונים

אפיון אתר תדמית – חשוב בבניית אתרי תדמית לחשוב על היבט התוכן. אתר של מספר חד ספרתי של עמודים לא ידורג גבוה בגוגל למעט ביטויי המותג/ בעל האתר וגם אז בהנחה ולא קיימת תחרות ממשית. כיצד יוצרים תוכן נוסף לאתר? על ידי פתיחת בלוג מקצועי? אולי על ידי הקמת עמודי המלצות רבים או סרטונים מקצועיים? חשוב לנתח ולהבין את היצע וסוג התוכן שקל ללקוח לספק ושיכול לעבות את האתר לרמה מספקת.

אפיון אתרי סחר – חשוב להבין מהם ביטויי המפתח ולבנות את הקטגוריות ואת דפי המוצרים בהתאמה מרבית לאותם ביטויים מבלי לגרום לאתר להיראות מלאכותי מדי. יש לשקול פתיחת בלוג מקצועי לצד החנות במטרה לחזק את ההיבט הSEOי שלה.

אפיון פורטלים ואתרי פלטפורמה – חשוב לתת מחשבה על דפי הקטגוריה והאם החלוקה היא נושאית או גאוגרפיית בהתאם למחקר המילים שנעשה. כמו כן כדאי לחשוב על יצירת תוכן עבר דפים עתידיים לנכס כלשהו. לדוגמא אם אתם אתר מתכונים ועדיין אף אחד לא העלה מתכון למרק עוף ובהנחה והביטוי הוא רלוונטי מאוד ומחופש מאוד אזי כדאי ליצור דף עם מעט מידע בנושא שיתחיל לצבור ותק וקישורים עד להוספת התוכן העתידית.

לסיכום – חשוב מאוד לשלב את היבט קידום האתר בגוגל כבר משלב האפיון ובוודאי שמשלב הבנייה ומעבר האתר (אם קיים אתר ישן שממנו עוברים). חשוב להתחיל את התהליך בהגדרת המטרות בתום שנה ומהן לגזור אחורה את כל התהליך.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>