גוגל סרץ קונסול או מה שמכונה בראשי תיבות GSC או בעברית כלי מנהל האתר הוא כלי רב עוצמה וחינמי של גוגל המסייע לבעלי אתרים, מומחי קידום אתרים ומנהלי אתרים לעקוב ולשמור על נוכחות האתר שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל. מאמר זה יציג את תכונות הליבה של GSC ויסביר מדוע הוא כלי הכרחי עבור כל אתר.

מה זה גוגל סרץ קונסול?

גוגל סרץ קונסול או מה שנקראה בעבר גוגל וובמסטר טולס מספק תובנות לגבי האופן שבו מנוע החיפוש של גוגל "רואה" את האתר שלכם. זוהי פלטפורמה שבה ניתן לזהות בעיות, להבין את תנועת החיפוש האורגנית הרלוונטית לאתר וליישם צעדים לשיפור הנראות של האתר בגוגל.

גוגל סרץ קונסול

התכונות העיקריות של כלי מנהל האתרים

  • כלי מנהל האתריםדוח ביצועים: דוח ביצועים הוא דוח המציג מדדים חשובים, כולל סך כל הקליקים לאתר, סך ההופעות של האתר בגוגל, שיעור ההקלקות על דפי האתר (CTR) ומיקום ממוצע של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. ניתן לסנן את הנתונים לפי שאילתה, עמוד, מדינה, מכשיר, סוג חיפוש ותאריך.
  • בדיקת כתובות של דפי אתר: כלי זה מאפשר לכם לבדוק כתובות של דפים בודדים באתר ולהבין את הססטוס שלהם, האם גוגל יכול לסרוק אותם ולהוסיף אותם לאינדקס או שיש איתם בעיות. הוא גם מספק מידע על כל נושא תגי קנוניקל של הדף, שימושיות לנייד ומה שקשור לסכמה.
  • דוח כיסוי: דוח שמציג שגיאות ובעיות בכל הקשור להוספה של דפים של האתר לאינדקס של גוגל. הבעיות מסווגת לסוגים שונים כגון דפי שגיאה, דפים עם אזהרות ודפים שכלל אינם באינדקס. דרך הדוח הזה אפשר להבין באילו דפים גוגל מתקשה ובאילו לא
  • הנגשת מפת אתר: חובה להזין את מפת האתר שבניתם כאן כדי שלגוגל יהיה נוח יותר ויעיל יותר לסרוק את כלל דפי האתר שלכם ולהכניס אותם לאינדקס.
  • דוח שימושיות לנייד: דוח שמזהה דפים באתר שעשויים להיות בעייתיים לגלישה בנייד. מכיוון שמרבית הגולשים יהיו כנראה בנייד לגוגל חשוב שתהיה להם חווית גלישה מוצלחת ולכן הם יתריעו בפניכם על השגיאות השונות.
  • ווב ויטלס: אז נכון שיש דיברו על כך שגוגל יחשיבו אותם פחות כקריטריון באינדוקס, מה שטרם ראינו בצורה גורפת. אז בינתיים דוח זה מספק נתונים על מהירות הטעינה, האינטראקטיביות והיציבות החזותית של הדפים באתר שכולם גורמי מפתח בדירוג חוויית הגלישה בדף עבור גוגל.
  • דוח קישורים: דוח שמראה כיצד האתר מקשר לאתרים אחרים וכיצד אתרים אחרים מקשרים אליו. כמו רוב המידה בGSC מדובר על מידע חלקי ולא מלא אך בהנחה ואין לכם כלים יותר מדויקים הוא עדיף מכלום וגם מסייע להבין כיצד גוגל רואה את מבנה הקישורים החיצוני והפנימי של האתר. לעיתים יש התייחסות רק לפירורי לחם או לסייטלינקס. תלוי באתר.

מדוע גוגל סרץ קונסול חשוב?

GSC חיוני לשמירה ולשיפור "הבריאות" של האתר בגוגל והוא מאפשר לכם גם להבין  כיצד מנוע החיפוש של גוגל רואה את האתר, לזהות ולתקן בעיות טכניות ובעיות הפוגעות בקידום האתר בגוגל, לעקוב אחר ביצועי האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, לגלות מילות מפתח שגולשים מקלידים בגוגל כדי למצוא את האתר, להוסיף מפת אתר ודפים בודדים לאינדוקס בגוגל, לקבל התראות על דברים חריגים כמו בעיות ספאם או חסימה של העכביש של גוגל לדפים מסוימים ולהבין את ההתאמה של האתר לנייד.

בקיצור מדובר בכלי חובה לכל מי שמנהל אתר אינטרנט, במיוחד עכשיו עם המעבר לאנליטיקס 4. הGSC מספק תובנות קריטיות לניטור ביצועי החיפוש של האתר, לפתרון בעיות ולקבלת החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיית הקידום האורגני. אז איך משתמשים בו נכון לקידום אתרים שלב אחרי שלב?

  1. אם אין לכם חשבון אז הגדירו אחד

התחברו עם חשבון הגוגל שלכם, לכו לכלי מנהל האתרים – אפשר פשוט לחפש בגוגל ולהקליק על התוצאה הראשונה. הוסיפו את האתר שלכם כנכס חדש ואמתו את הבעלות שלכם על ידי ההוראות שמצוינות שם. הכנתי סרטון שמסביר על כך:
https://www.youtube.com/watch?v=NgvHGeFXvCY&t=2s

  1. הזינו את מפת האתר שלכם

לאחר הגדרת החשבון לכו בצד לקישור של מפת האתר והזינו את מפת האתר בסרץ קונסול. לא לשכוח להקליק על שלח כדי שתוזן המפה וגוגל יסרוק את אותה במלואה.

  1. עקבו אחר ביצועי האתר שלכם

בדקו באופן קבוע את דוח 'ביצועים' כדי לעקוב אחר מדדים מרכזיים כגון כמות ההקלקות, ההופעות, המיקום הממוצע ושיעור ההקלקות (CTR). ניתן לנתח את הנתונים לפי שאילתה, עמוד, מדינה, מכשיר וסוג חיפוש כדי לזהות הזדמנויות לאופטימיזציה. זכרו כי מדובר במידע חלקי ולא מלא המתעדכן גם לרוב בעיכוב של יומיים וגם אז הוא לפעמים מתעדכן אחורה. לכן כדאי לנתח נתונים של שבוע אחורה במקרה הטוב והניתוח מתאים יותר להבנת מגמות והשוואות ארוכות טווח.

  1. בצעו אופטימיזציה של האתר על סמך מילות מפתח ושאילתות

דוח 'ביצועים' מציג גם את השאילתות כלומר את מילות המפתח שהגולשים בגוגל מקלידים בגוגל כדי למצוא את האתר שלכם. חשוב להשתמש במידע הזה כדי לבצע אופטימיזציה של התוכן, המטא תגים והקישורים הפנימיים באתר. אתם יכולים להבין איזה ביטוי מוביל לעמוד מסוים או האם יש מספר ביטויים שונים לעמוד שכדאי לבנות עבורם עמוד אחר, מדויק יותר. אתם גם יכולים להבין באילו ביטויים אתם נמצאים ממש על סף פריצה ושווה להשקיע בהם וכולי.

  1. זהו ותקנו בעיות טכניות

בדוח 'כיסוי' ניתן למצוא שגיאות ובעיות שיש לגוגל עם האתר. לפי סוג הבעיה ניתן להבין עד כמה היא חמורה ומשפיעה על הדירוג וכיצד יש לפתור אותה.

  1. ניתוח של כתובות דפים בודדים

'בדיקת כתובת אתר' מאפשר להוסיף דף חדש לאינדקס של גוגל או לחלופין לקבל מידע על דף קיים והאם יש איתו בעיות אינדוקס או לא, מתי גוגל סרק אותו לאחרונה וכולי. ניתן גם להבין האם הדף עושה שימוש בתג קנוניקל או במרכיבים אחרים.

  1. איתור דפים עם CTR נמוך

ניתן להבין מיהם הדפים עם הCTR הנמוך יותר מהממוצע באתר ולחשוב כיצד ניתן לשפר את הכותרות שלהם או את המטא תיאור. ניתן ללמוד לע כך יותר בפוסט על שיפור אחוז הקלקה.

  1. הבנת מגמות

ניתן לבצע השוואה בין תקופות זמן שונות של 7 ימים, 28 ימים וכולי ולנסות להבין מה ההבדלים בהקלקות, הופעות, CTR, מיקומים ועוד. יש גם אפשרות להשוות מול תקופה מקבילה שנה  קודם. בהתאם למגמות יש להתאים את אסטרטגיית קידום האתר שלכם.

  1. הגדירו התראות מותאמות אישית

כדי להישאר מעודכן בביצועי החיפוש של האתר ובכל בעיה אפשרית, ניתן להגדיר התראות מותאמות אישית ב-GSC. התראות אלו יודיעו לכם במייל על שינויים משמעותיים בהקלקות, הופעות ובמדדים אחרים, ויעזרו לכם להגיב מיידית יחסית ולטפל באופן יזום בכל בעיה.

על ידי ביצוע שלבים אלה ומעקב שוטף אחר ביצועי האתר ו"בריאותו" באמצעות גוגל סרץ קונסול, תוכלו לשפר את מיקומי האתר שלכם בגוגל ולקבל יותר מבקרים רלוונטיים וחשיפה טובה יותר.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>