בשנים האחרונות מתבהר יותר ויותר כי גוגל ביזנס או בשמו העברי גוגל לעסקים הופך לכלי משמעותי מאוד בכל בניית אסטרטגיה שיווקית בגוגל. הסיבה לכך היא התוספת שנותן גוגל עסקים בעת חיפוש שם העסק או הבעלים שלו כתוצאה צדדית ובולטת המספקת נוכחות עם דירוגי כוכבים, תמונות ומפה בדף התוצאות.
אך גם בכל הקשור לחיפוש לוקאלי מבוסס מיקום המציג תוצאות בליווי הכתובת בגוגל מפות. כלומר רשומה בגוגל ביזנס מאפשרת לבית העסק מיקום טוב יותר בחיפושים מבוססי מקום, מגדיל את הנראות של בית העסק ומחזקת את עוצמת המותג.
בינתיים הכלי הזה עומד לרשות בעלי עסקים בחינם וחבל לא לעשות בו שימוש ואפילו קידום של הרשומה בגוגל ביזנס. מניסיון העבר גוגל מספקת שירותים חינמיים ולאחר מכן משנה את המודל העסקי כשהם נעשים פופלריים וגובה עליהם תשלום אלא אם קיים מודל עסקי שמאפשר לה להרוויח מהם כמו במקה של גוגל חיפוש או גוגל כרום.
בואו ננתח ממה מורכבת רשומה טובה כי מי כמונו יודע שכל הזדמנות שיווק באינטרנט לעסקים קטנים היא דבר שכל בעל עסק קטן חייב לאמץ ולנצל:

גוגל ביזנס

שימו לב כי בחלק העליון מופיעה תמונה ורצוי שזו תהיה תמונה שמושכת את תשומת הלב של הגולשים ומייצגת את רוח העסק. לצידה מופיע המיקום במפה. כלומר לאחר שאתם פותחים את הרשומה ומוסיפים את כל הפרטים של העסק חשוב מאוד ששם העסק יספק כמה שיותר מידע – שימו לב לכותרת הארוכה במקרה זה שמסבירה כי העסק מספק ייעוץ עסקי ופיננסי, תמונות מושכות, כתובת.
חשוב לקשר את הרשומה לאתר ולאפשר שיחות טלפון למספר גלוי וברור. כמו כן חשוב להזין שעות פתיחה. במידה ויש לכם חנות מקוונת חשוב לקשר מוצרים לגוגל מוצרים כדי ליצור נראות גבוהה יותר וכן במידה וישנן שאלות ותשובות שכיחות אז ניתן לבקש מלקוחות פוטנציאלים או קיימים לשאול אותן ברשומה כך שתוכלו להשיב:

מוצרים גוגל לעסקים

קידום מיקומים בגוגל ביזנס על ידי דירוגים

דירוגים כמובן הם דבר הכרחי וחשוב וכמוהו גם פרסום תדיר של תוכן בגוגל ביזנס – בראש ובראשונה תיאור מושך וברור אך גם פוסטים הכוללים תמונות בנושאים הקשורים לתחום העיסוק של החברה. שני המרכיבים הללו מסייעים מאוד עם קידום מקומים בגוגל ביזנס של הרשומה של בית העסק.
דירוגים גוגל ביזנס
כדי להשיג דירוגים חיובים חשוב לפנות ולבקש אותן. אתם יכולים ליצור קישור חביב מקוצר ישירות אל הדירוגים של הרשומה שלכם https://whitespark.ca/google-review-link-generator
ולשלוח אותו ללקוחות קיימים או לקוחות עבר כמו גם אל קולגות ובני משפחה. מחקירם מראים שכשנותנים לאנשים סיבה לדרג הם נענים לבקשה באחוזים גבוהים יותר ולכן מומלץ לכתוב משהו כמו: "הי, אני מעדכן מחדש את הרשומה שלי בגוגל עסקים ומאוד חשוב לי לקבל את חוות דעתך על השירותים שלי. הדירוג שלך יסייע מאוד ללקוחות דומים למצוא אותי בגוגל [קישור]"
אפשר ורצוי גם לשים את הקישור הנ"ל בחתימה של המייל שלכם ולבקש ממי שבקשר עיסקי איתכם וצרך את השירותים שלכם לדרג אתכם.
זיכרו כי גולשים מעדיפים להיכנס לעסקים עם יותר ביקורות ודירוגים כך שגם אם אינכם במקום הראשון בהכרח אך יש לכם יותר חוו"ד חיובית כך תוכלו למשוך יותר גולשים להקליק ולהיכנס לרשומה שלכם. הדירוגים מספקים הוכחה חברתית ויוצרים אמון בעסק שלכם. חשוב להגיב ולהודות במטרה לייצר שיחה סביב המותג שלכם וכך לחזק את האמון בו אף יותר. בכלל מומלץ לבנות תוכנית עבודה לדירוגים במטרה להשיג דירוגים באופן שיטתי.

פוסטים בגוגל ביזנס

חשוב מאוד ליצור תוכן מקורי ומתעדכן ברשומת גוגל עסקים שלכם. אבל על מה כדאי לכתוב?
כיתבו על מה חדש בעסק שלכם, כיתבו על הצעות ומבצעים מעניינים, על אירועים שאתם עורכים בעסק או אירועים שתופיעו בהם או תהיו ספונסרים שלהם. אם אתם מעלים תמונות אז כדאי שהתמונה תהיה בגודל של 1200 על 900 פיקסלים ואם אתם בקטע של סרטונים, שזה ממש מצוין, אז חשוב לדעת כי אורך הסרטון צריך להיות עד 30 שניות ובגודל של עד 72 מגה.
הטקסט מוגבל גם הוא ל1500 תווים אל זיכרו כי רק ה16-20 מילים הראשונות מופיעות בדף תוצאות החיפוש של גוגל. לפוסטים יש תאריך תפגוה של שבוע, לאחר שבוע ואחת הדרכים לשמר אותם היתה על ידי הגדרתם כאירוע עם תאריך רחוק בעתיד. פוסטים שפג התוקף שלהם עדיין נגישים למי שמחטטים ברשומת העסק שלכם בגוגל עסקים ולאחר שישה חודשים הם מועברים לארכיון.
פוסטים מסוג הצעה מכילים כותרת עם מגבלה של 58 תווים. תאריך התחלה וסוף, ניתן להגדיר קוד קופון אם רוצים, קישור לניצול ההצעה/הטבה וכן תנאים לניצולה. זיכרו כי ההצעות יהיו זמינות גם למי שמחפש בדסקטופ, במובייל או בגוגל מפות. אירועים עובדים באותו עיקרון רק שמלבד הכותרת ותהליך ההתחלה והסוף יש גם אפשרות להוסיף את תאריך האירוע. במובייל ניתן לתת אפשרות לגולשים ליצור אתכם קשר בצ'אט.
אם אתם הולכים לעשות שימוש שיטתי בפוסטים אז כדאי מאוד לעקוב אחר ההקלקות עם UTM שנוסף לכתובת האתר עבור אנליטיקס כדי לדעת אילו פוסטים או הצעות הביאו לכם את הטראפיק הרלוונטי. למי מכם שלא יודע איך עושים שימוש בUTM זה די פשוט ולאחר הקישור הרגיל יש להוסיף ? עם המשתנים הרצויים. לדוגמא אם ארצה שיגיעו לדף הצעה באתר שלי כגון
https://www.MyDOMAIN.com/offer/?utm_source=ביזנס&utm_medium=organic&utm_campaign=פוסט
חשוב לעדכן את הפוסטים אחת לחודש משום שגוגל יציג בצורה בולטת ברשומה שלכם פוסטים רק מ60 הימים האחרונים!

קידום מיקומים בגוגל עסקים על ידי תמונות

תמונות הן הכרחיות ורצוי ליצור תמונות איכותיות ומקוריות מהסיבות שאפרט בהמשך – קודם כל מחקרים הראו שגולשים הם בעלי סיכוי של 40% יותר להקליק על רשומות עם תמונות. יתר על כן חברות שעשו אופטימיזציה של תמונות ודאגו להעלות תמונות המייצגות את העסק לפי גוגל, קיבלו יותר שיחות, חיפושים והקלקות לטענתן. הדרך בה הן ניסו להבין מה גוגל רואה בתמונה היתה על ידי שימוש בגוגל ויז'ן – https://cloud.google.com/vision/
חשוב להוסיף תמונות הקשורות למותג כגון הלוגו שלכם, תמונת קאבר מתאימה ועוד. תמונות של הצוות והעובדים וכן של אינטראקציות במשרד. אפשר להוסיף גם תמונות של הבניין מבחוץ, של הכניסה לחנייה וכן מבפנים, כלומר המשרד, אזור הקבלה, קבלת הפנים ועוד וכל רעיון מקורי אחר לתמונות שעולה בראשכם.
יש מסעדות או ברים או מאפיות שמעלים תמונות של המנות שלהם. יש עסקים שמעלים תמונות של לקוחות יושבים ומדברים או של השירותים המעוצבים. אם מדובר בעסק נותן שירות כמו רופא שיניים או מעסה אז ניתן גם לצלם את נותן השירות תוך כדי פעולה. גם תמונות של לפני ואחרי יכולות להיות מגניבות – לפני שטיפת הרכב ואחריו, לפני הביקור אצל הקוסמטיקאית ולאחריו וכן הלאה. אם יש לכם לקוחות שיכולים להעלות תמונות לרשומת העסק שלכם – עוד יותר טוב. כמובן שתמיד יש את הסכנה שיועלו תמונות לא מחמיאות בדיוק כמו עם דירוגים שליליים. אך בעל העסק יכול לדווח עליהם כבלתי ראויים ולנסות להוריד אותם.
אחד הפיצ'רים המגניבים שנכנסו בגוגל עסקים כמו גם בפייסבוק הוא היכולת לעשות סיור של 360 מעלות בתוך בית העסק. אם אתם הולכים בכיוון הזה אז כדאי להשקיע במשהו מקצועי שנראה ממש מדהים כדי לשפר את הנראות בעסק שלכם.
אם אתם מעלים סרטונים אז חשוב שאלו יהיו סרטונים מהמיקום של העסקים שלכם והם יכולים לעסוק בלהזמין לקוחות לעסק, לדבר על המותג לעומת המתחרים, לדבר על ההיסטוריה של החברה, לדבר על ציפיות של לקוח מהפגישה איתך או מהביקור, סרטון על ההתרחשות היומיומית במשרד, עדויות של לקוחות, ראיון עם עובדים או אחד המנהלים.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>