אם רשת האינטרנט היא החיבורים והקשרים שבין הנקודות, הרי שהנקודות עבור רובנו אינם השרתים כמו שהקשרים אינם הסיבים האופטיים, אלא על דפים שונים של אתרי אינטרנט רבים המשמשים לסוגים שונים של שימושים, החל מאתרי בלוג אישיים בהם מוצגים הידע או הכישרונות של בעלי האתרים באמצעות תוכן ויזואלי, קולי או טקסטואלי ועד חנויות מקוונות או אתרי שירותים. חלקם הוקמו בצורה מקצועית על ידי חברה המתמחה בבניית אתרים וחלקם הוקמו בצורה עצמאית על ידי הבעלים שלהם. במאמר זה אתייחס לאותם אלו שרוצים להקים אתר אינטרנט בצורה עצמאית.

מהם השלבים הראשונים הקמת אתר?

הקמה של אתר אינטרנט עבור כל עסק, מתחילה בראש ובראשונה בבניית אסטרטגיה מתאימה ועקבית אשר תגדיר את מטרת האתר, את המיתוג המתבקש וכיצד יושגו המטרות. המצב היחיד היותר גרוע מהעדר אתר, הוא אתר מושקע שאף אחד לא מבקר בו. לרוב בעלי עסקים פונים לכיוון הויזואלי/עיצובי בעצמם או עם איש מקצוע שיסייע באיפיון האתר ואחת מהפעולות הראשונות שלהם תהיה הגדרת זהות המותג, אשר דרכו ניתן יהיה להבין איזה אוצר מילים "יוצא" מתוכו, איזה חזון הוא מייצג ואפילו מה האישיות שלו בעולם ווירטואלי. השלב השני יכלול יצירה של תכנים, כאלו אשר יוכלו להעניק חיות מיתוגית בין אם מדובר בטקסטים שיעניקו תיאורים ועד אל לוגו מוקפד, סרטונים ואלמנטים אחרים שיגרמו לגולש הממוצע לזהות את האתר/מותג אפילו בהסתכלות חטופה.

השלב הבא יהיה עיצוב האתר, כאשר לרשותנו יעמדו כלי פיתוח בתוכנות קוד סגור שיעניקו תבניות קיימות וניתנות להתאמה אישית או מערכות קוד פתוח. מי שיתחיל ויתמקד בקו העיצובי ויבנה אתר בעצמו, לרוב יבנה אותו באחת הפלטפורומות הפופלריות כיום הנקראת wix בה ניתןלבחור בין מנעד עצום של תבניות לאתרים ובסגנונות רבים ומגוונים לצד התאמה למטרות עסקיות, תקשורת או אתר אישי. כמו כן דרך באתר wix ניתן יהיה גם להעלות תמונות מסוגים שונים, לצד טקסטים ולבצע התאמה וכיווץ מדויקים לאתר ובכך למנוע עומס או שימוש לא נוח עבור הגולשים.

איך לבנות אתר אם רוצים שיגיעו אליו גולשים?

על כך הרחבתי בפוסט על בניית אתר לעסק שרוצה להיות בטופ של גוגל, אתר כזה יצטרך להתחיל עם כל הכבוד לפן העיצובי, במחקר מילות מפתח ולהיבנות על פי עולמות התוכן המרכזיים שרוצים לטרגט בגוגל. גם הביטויים שיבחרו והתכנים שייוצרו צריכים לתמוך בקו זה. איני אומר שהאתר לא צריך להיראות יפה, אך המטרה העיקרית היא שהוא ימשוך קהל גולשים רלוונטי לבית העסק. אתר כזה יבנה לרוב בוורפדפרס ולא בוויקס שהיא פלטפורמה מגבילה ואפשר לקרוא על מגבלות קידום אתר בוויקס, למי שרוצה להרחיב.

חווית המשתמש של מבקרי האתר

בהקמת אתר אינטרנט יש לספק לגולשים חווית משתמש חיובית, כזו שהיא מעבר לנראות יפה ומעוצבת, אלא גם בעלת מרכיבי ניווט וזרימה נעימים. השלב הראשון יהיה לאפשר יכולת לנווט בקלות ובפשטות בין דפי האתר, החל מתפריט עליון שיסייע בכך ועד לקישורים פנימיים כמו מתוך המאמרים/הפוסטים לחלקים אחרים באתר. מאוד עוזר לבנות עוד בשלב העיצוב היררכיה ברורה של האתר, בין טקסטים הכוללים מידע נחוץ עבור שירותים או מוצרים ועד למשפטים קצרים המעודדים ניווט וקנייה כמו "הירשם כמנוי" או "הרשמה בחינם כאן".

כדי למצוא את האתר שלנו, כאמור, אלא אם נשקיע רבות בפרסום ממומן, הגולשים ככל הנראה יעשו חיפוש בגוגל וכך יגיעו. על מנת שהאתר ידורג גבוה, חשוב מאוד להקפיד על טכניקות נכונות של קידום אתרים אורגני – SEO. יישום הטכניקות הללו יסייע אתר לעלות למקומות גבוהים יותר בדירוג של גוגל וכתוצאה מכך להביא לאתר שלנו יותר טראפיק רלוונטי.

העכבישים של גוגל סורקים כל פיסה באתר, על כן בהסתמך על מחקר מילים שדיברתי על החשיבות שלו בחלק הקודם, יהיה צורך לשלב ביטויים אלו בתפריט הניווט של האתר, בשמות הקטגוריות, בטקסטים ועד. בצורה חכמה, מקצועית ומושכלת, כדי שלגוגל יהיה ברור על מה האתר ולאיזה סוג של מחפשים להציג אותו.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>