לבנות אתר איקומרס מוצלח: מגפת הקורונה הביאה עימה לא מעט שינויים בחיים של כולנו, כאשר אחד מהם היה ההכרה של לא מעט בתי עסקים ואנשים פרטיים ביכולת השיווק והמכירה דרך האינטרנט (גם אם לאחריה היתה נהירה חזרה לחנויות הפיזיות עדיין הקניות המסיביות ברשת כאן להישאר). כיום ישנן מגוון דרכים למכירה באינטרנט, החל מהרשתות החברתיות אשר אימצו אל חיקן את יכולות המכירה ועד לאתרי מכירה ייעודים. כך למשל אתר איקמורס נחשב לבין האתרים הפופולריים כיום לבנייה, אתר בו ניתן לאפיין מוצרים, לחלק לקטגוריות ולהפוך את חווית הקנייה של הגולשים לנוחה ונעימה לא פחות משל חנות פיזית. אך בנייה מוצלחת של אתר איקומרס דורשת לא מעט ידע, החל מעיצוב האתר ועד לשימושי מיטבי בכל התוספות שיהפכו את החנות למושכת ואטרקטיבית.

כיצד לבנות אתר איקמורס?

כאשר מדובר בבנייה של אתר איקמורס חשוב לדעת אילו מערכות יאפשרו בנייה של אתר כזה, כאשר לכל מערכת עומדים יתרונות וחסרונות משלה. הראשונה מבניהם היא מערכת "וויקס" הנחשבת לדי פופולרית אך פועלת במתכונת קוד "סגור", אחד היתרונות של מערכת זו היא שאין צורך בידע מקדים בתכנות וקוד אלא מגיעה עם מערכת בנויה שלא ניתנת כל כך הרבה לשינוי. וויקס השקיעה המון בכל נושא קידום מערכת ניהול התוכן שלה בגוגל ועדיין יש איתה לא מעט אתגרים שאתם יכולים לקרוא עליהם בפוסט קידום אתרי וויקס. מערכת פופלרית אחרת הנחשבת לקוד פתוח היא "וורדפרס" העושה שימוש בתוסף שנקרא ווקומרס ומעניקה מספר יתרונות משמעותיים החל מחיבור לרשתות חברתיות, עיצוב קל ועד להתאמה לגרסאות מובייל וטאבלטים בקלות. כמקקדמי אתרים זו האפשרות המועדפת עלינו וניתן לקרוא עליה בהרחבה בפוסט על קידום אתרי ווקמרס בגוגל.

בניית אתרי איקומרס מתחיל בתכנון

בכל הקשור לבנייה ועיצוב של חנות איקומרס נדרש תכנון מיטבי אשר יוכל לא רק להעניק שליטה והתנהלות פשוטה עבור בעליו אלא גם יכולת ניווט נעימה וקלילה לגולשים. על כן אחד משלבי הבנייה הראשונים של אתר כזה, הוא בראש ובראשונה אפיון המוצרים בחנות ודרישות שעלולות לבוא עימו. אל שלב זה כמובן יצטרף שלב לא פחות קריטי והוא תכנון היררכיה על פי קטגוריות מתאימות, כך ניתן יהיה לשלב את המוצרים השונים על פי תתי קטגוריות או קטגוריות בפני עצמן ובכך גם להציג אותם בצורה נגישה לגולשים. חשוב מאוד כבר בשלב הראשון להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי שיוכל להכניס את הדגשים שלו כדי שבמשך ניתן יהיה לקדם את החנות איקומרס בקלות בגוגל.

שלב עיקרי נוסף הוא כמובן בניית הקונספט העיצובי של האתר, בין אם מדובר בתמונות של מוצרי מזון אשר יעוררו את רעב הגולשים ובין אם מדוברבתמונות של שעונים יוקרתיים שיוכלו להשתלב על כל יד, עיצוב אתר איקומרס יוכל להעניק נדבך חשוב לחוויית הגלישה והרכישה של הגולשים. לכן חשוב להתאים את העיצוב אל המסר והחזון העומדים מאחורי המוצרים באתר, יחד עם זאת לבצע התאמה גם אל קהל היעד שעלול להיות משולב בין בני נוער למבוגרים ובין מגדרים שונים.

איך תביאו גולשים אל האתר?

כמו בכל אתר גם אתרי איקומרס נשענים על חיפושים דרך גוגל, אפשר לומר כי בכל דקה עגולה מתקיימים קרוב לארבעה מיליון חיפושים ברחבי העולם. לכן גם עבור אתרי איקומרס, ללא קשר לסוג המוצרים שנמכרים בו, קידום אתרים בגוגל הוא ערוץ קריטי ולכן לא רצוי לבחור אתר בפלטפורמת שופייפי המכוונת בעיקר לפרסום בפייסבוק ולא מעבר. על כן חשוב לייצור רשימה של מילות מפתח רלוונטיות ללקוחות פוטנציאלים של האתר ולשלב אותן במבנה האתר, במוצרי האתר ובשירותים שלו, ובכך להקל על הגולשים להגיע אל הדפים הרלוונטיים באתר בצורה מהירה וקלה. מילות המפתח יכולות להוביל למגוון רחב של תוצאות חיפוש, בין אם אלו יהיו מילות מפתח הכוללות רק את שם הקטגוריה כמו- מכונת קפה ועד למילות מפתח עם זנב ארוך שיכללו "מכונת קפה להקצפת חלב" ועוד.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>