מיצוי מאמץ הוא דבר חשוב מאוד בשיווק, במיוחד בשיווק של עסקים קטנים. כאשר אין משאבים מספקים, חשוב לנצל כל הוצאה עד תומה. לדוגמא בעת ייצור תוכן, חשוב לעשות בו שימוש בכל פלטפורמות השיווק של העסק – באתר, בפייסבוק, ביוטיוב ובכל ערוץ. אחר. משום מה כאשר עושים עסקים משקיעים לא מעט ביחסי ציבור הם לא מקפידים לנצל מאמץ.

יחסי ציבור וקידום אתרים למיצוי מאמץ

כדי לנצל מיצוי מאמץ של יחסי ציבור בכל הקשור לקידום אתרים יש להקפיד לקבל קישור מכל אתר בו מפרסמים אל האתר שלכם, אם לא קיבלתם קישור – האיזכור שווה 30% מאשר כתבה או איזכור בכתבה עם קישור – במיוחד מאתרים רציניים. זה נכון גם לשידורי טלוויזיה – האתרים של ערוצי הטלוויזיה חזקים מאוד וחשוב לקבל מהם קישור כחלק מכל מהלך של יחסי ציבור.

המיצוי השני הוא בפרסום התוכן באתר שלכם – מן הסתם אם כתבו עליכם באתר גדול או שהופעתם בטלוויזיה אתם תרצו לקשר מהאתר שלכם אל אותו אתר. אל תעשו זאת! אם תקשר חזרה אל אותו אתר אתם תאבדו את הכוח של הקישור מהאתר ההוא אל האתר שלכם. מה שאתם צריכים לעשות הוא לצלם את הכתבה או לקבל את הסרטון עצמו ולהטמיע אותו באתר שלך. אפשרות אחרת היא רק לשים את הלוגו של אותו אתר תחת הכיתוב – כתבו עלינו ולהדביק את הטקסט עצמו של הכתבה. אך כאמור לא לקשר אל אותו אתר בפועל, גם לא באמצעות הלוגו.

מיצוי שלישי הוא בכותרת ובתוכן של הכתבה באתר בו כתבו עליכם – זכרו כי לאתרים גדולים וסמכותיים יש סבירות גבוהה יותר להופיע גבוה בגוגל ולכן אם קיימת האפשרות אז כדאי לבחור ביטוי או נושא לכותרת שיש לו נפח חיפוש משמעותי ותחרות בינונית או קטנה יחסית. כך תגדילו את האפשרות שאותה כתבה תקבל טראפיק, גולשים יתקלו באזכור של העסק והאתר שלכם באתר סמכותי וגם הקישור לאתר שלכם יהיה שווה יותר משום שהוא יגיע מכתבה שמקבלת טראפיק.

כל מה שכתבתי לעיל נכון גם במקרים בהם אתם קונים כתבות ממומנות באותם אתרים בין אם למטרת פרסום בטאבולה או אאוטבריין או למטרת קידום אתרים. פעמים רבות עסקים מנצלים רק חלק מהיתרונות שציינתי לעיל ולא את כולם. במקרים של פרסום בטאבולה או אאוטבריין כשהמטרה היא לייצר הרשמה של ליד, מקפידים עוד פחות על הקישור לאתר.

לסיכום – יחסי ציבור יכולים לתמוך מאוד במאמצי קידום אתר בגוגל, אך כדי שזה יקרה, חשוב להבין את העקרונות שכתבתי לעיל ולפעול על פיהם. אם נעשה זאת נכון אז הכסף שאנו מוציאים על יחסי ציבור יחזיר את עצמו במקום ההשקעה שנצטרך לבצע ברכישת קישורים. בהצלחה!

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>