אחד התחומים שקיבל את הזעזוע הגדול ביותר בשנים האחרונות הוא תחום התיירות – מדובר בתחום שעשה שימוש מדהים באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט החל מאתרי דירוגים, אינדקסים של תיירות כמו אינדקס צימרים או מסעדות, ולוגים, אנשים שבנו עסק שכל מהותו הוא לשוטט בעולם ולספר לכולם על כך ברשתות החברתיות ובאתרים שלהם ועוד. ואז הגיעה הקורונה וכל התחום קיבל ברקס מוחלט. מעטות התעשיות שנעצרות כל כך חזק וכל כך מהר. התקופה היתה לא פשוטה ועסקים רבים נסגרו, בזמן שאחרים היו צריכים להמציא את עצמם מחדש כדי לשרוד את התקופה. אנשים שאני מכיר שפתחו אתרי תיירות שונים, חזרו לעבודה כשכירים במקצוע הקודם שלהם.

אבל עם סיום הקורונה – הכל חזר להתפוצץ מחדש וביתר שאת – מי שהשקיע בחיזוק האתר שלו והמותג שלו בזמן המגפה גרף רווחים עצומים מיד לאחריה והיום אנחנו חוזרים למצוא יוזמות רבות של עסקים קטנים בתחומי התיירות מאירוח, דרך חופשות ונופשים אקסטרימיים או ייחודיים, בניית מסלולי טיול או בישראל התפתחות התחום של טיולי חו"ל לציבור דתי ושומר מסורת.

ואיך אפשר בלי לדבר על בינה מלאכותית והיכולות החדשות של CHATGPT וכלים אחרים לבנות לנו מסלולי טיול ולתת לנו טיפים מיוחדים, כמו גם ההבנה שהתייר הישראלי הפך למבוקש מאוד ולכן עדיף לו להזמין כרטיסים או מלונות דרך רשת VPN.

קידום של אתרי תיירות דורש לא מעט תוכן

בנישות רבות בתחום התיירות יש פורטלים רציניים וגדולים עם מאות ואלפי דפים, מה שמחייב אותנו מלכתחילה לייצר לא מעט תכנים בין אם מדובר בסיקור של מקומות, הצעות לטיולים, מידע על יעדים והזדמנויות ועוד. חשוב מאוד לתכנן היטב את זווית הכניסה לשוק משום שיתרון תחרותי יכול להיווצר דווקא בנישה הזו על ידי מיקוד. לדוגמא – קפריסין הטורקית – מלונות ומסלולי טיול או מסעדות כשרות בחו"ל. כדאי להגדיר היטב את הבידול והמיקוד העסקי ומשם לגזור את הביטויים. הגדרת אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית במקרה הזה היא שלב הכרחי ונחוץ לפני קידום אורגני כלשהו.

לאחר הגדרת האסטרטגיה שממנה יגזרו הביטויים, התכנים ומבנה האתר יש לעבוד חזק על בניית קישורים, מהסיבה הפשוטה שמרבית האתרים בתחום הם די מבוססים. בנוסף הייתי עובד על חיזוק סיגנלים חברתיים כדי לנסות ליצור מותג מחופש. כאמור דווקא בתחום התיירות בו אתרים רבים מפרסמים ברדיו, בפרסום חוצות שמחזקים את חיפושי המותג שלהם בגוגל כדאי לקרב את המותג שלכם למצב זה, גם אם במעט.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>