איך עושים קידום אתרים נכון?

קידום אתרים נכון הוא כזה שבונה את האתר כאוטוריטה בתחום שלו, כמותג מוביל, באמצעות שימוש בטכניקות חוקיות בעיני גוגל וללא סיכון לפגיעה משמעותית באתר. בשונה מערוצי פרסום אחרים, בקידום אתרים אורגני בגוגל קיימת סכנה כי קידום שגוי עלול להוביל לפגיעה באתר בצורת סנקציות שגוגל יכולה להטיל עליו ולכן חשוב מאוד לעשות את הקידום בצורה מקצועית ונכונה ולהתייחס לאתר של הלקוח כאילו זה האתר שלך לכל דבר ועניין.

על השלבים בקידום אתרים אפשר לקרוא בפוסט בו התייחסתי לפגישת ייעוץ בנושא קידום אתרים וכן לפוסט על בניית הצעת מחיר לקידום אתרים. בגדול אומר כי אחרי שהגדרנו יחד עם הלקוח את הביטויים ואת התחרות נוכל לקבוע את עלות קידום האתר בגוגל. בשלב הראשון של הקידום אנו נתקן את הבעיות והליקויים הטכניים באתר וכן נשלים או נייצר מאפס את התכנים הנדרשים עבור הקידום, הכל לפי מה שעלה בדו"ח אודיט הראשוני לקידום האתר. לאחר מכן האתר יכנס לתהליך של ייצור תכנים, תיקונים שוטפים באתר ובניית קישורים איכותיים לאתר.

פיקוח SEO – מה זה ולמה זה טוב?

כאשר הלקוח אינו בוטח ב100% בחברת קידום האתרים שלו או לא בטוח כי שירות קידום האתרים שהוא עובד איתו עושה עבודה מקצועית ומיטבית אז אנו נדרשים לעיתים לבצע עבודת פיקוח. זה יכול לקרות כשמתחלף מנהל שיווק או כשהתפטרה או יצאה לחל"ד מנהלת השיווק והיא או הוא הורישו לבעלים או למנהל/ת החדש/ה את חברת קידום האתרים הקודמת. אפשרות אחרת היא שהחברה החליטה לשכור עובד לקידום האתר במשרה מלאה או פרילנסר לקידום אתרים, אך אין לה את התקציב לשכור מנהל מחלקת קידום אתרים שיוכל לפקח ולתת משימות לאותו העובד או העובדת וגם במקרה זה נדרש פיקוח SEO. אפשרות שלישית היא חברת קידום אתרים שהיא קולגה שלנו, שיש לה מחסור בכוח אדם או שכוח האדם אצלה אינו מקצועי מספיק בתחומים ספציפיים כמו אודיט טכני של אתר מסוים של לקוח או בניית קישורים בנישה מסוימת והם פונים אלינו כדי שנסייע בייעוץ ובפיקוח על אותו פרויקט. אני מניח שיש עוד הרבה אפשרויות אחרות למקרים בהם יהיה צורך בפיקוח SEO.

מה עושים בפיקוח SEO?

בגדול מוודאים כי עבודת קידום האתרים נעשית נכון, כפי שתיארתי בתחילת הפוסט – זה יכול להיות דו"ח SEO כולל שעושים כדי לתת חוו"ד על מצב האתר והעבודה שנעשתה עד עתה. לדוגמא לא מזמן פנה אלינו פורטל גדול מאוד בתחומו שהיתה לו חברת קידום אתרים במשך שנה שעשתה עבודה מסויימת ולאחר מכן הם החליפו אותה במקדם פרילנסר ועדיין לא היו מרוצים. מהתחקיר שביצענו עלה שכנראה חברת הקידום הראשונה הורידה להם את כל הקישורים שהם בנו לה (אירוע לא נעים ובכלל לא תקין לדעתי) לאחר שהם בחרו לעזוב אותה ונראה כי המקדם החדש מבין באון סייט אך פחות בבניית קישורים לאתר. זו דוגמא קלאסית למתן תובנות איכותיות ללקוח שניתן לעשות בדוח כתוב או בפגישת ייעוץ בזום או פיזית. לרוב מתמחרים דו"ח חד פעמי יחד עם פגישה לאחריו במחיר קבוע. אפשרות אחרת היא לתת פיקוח וליווי חודשי – כלומר להנחות את עובד/ת החברה או את לבדוק את עבודת חברת הקידום לאורך מספר חודשים. פה צריך לראות שאכן יש פוטנציאל עבודה מצד עובד החברה/חברת הקידום שיצדיק את הפיקוח והליווי, אחרת יהיה משתלם יותר ללקוח שאנו נעשה את הקידום בעצמנו. אך מצב זה אפשרי בהחלט ואנו עושים אותו בכיף, במקרים ואכן יש כדאיות ללקוח.

בגדול תמיד עדיף לעבוד עם מקדם אתרים או עם חברת קידום אתרים שעושה הכל כמו שצריך מא ועד ת. כזו שעושה את עבודת קידום האתר נכון וכזו שיש לה פיקוח עצמי גבוה ומספקת תוצאות מוכחות. אבל במידה וזה לא המצב אצלכם אז נשמח לעזור.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>