מה זה קידום אתרים אורגני (SEO)? קידום אתרים אורגני או באנגלית SEO – search engine optimization הוא תהליך שמטרתו להביא אתר כלשהו לתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל עבור ביטויי החיפוש שרלוונטים לאותו אתר.

איך התחיל קידום אתרים אורגני בגוגל?

כל בעל עסק או נותן שירות שבנה אתר במטרה להציג את תחומי העיסוק והתמחות שלו, מוצרים ושירותים, סיפורי הצלחה ועוד הבין כי בניית אתר ללא טראפיק שמגיע אל האתר אינה מועילה לו במיוחד. מכל ערוצי הטראפיק הערוץ שמביא את כמות ואיכות הגולשים הגדולה ביותר הרלוונטית לאותו אתר, הוא כנראה ערוץ הקידום האורגני (בהנחה ויש בנישה נפחי חיפוש סבירים). אך כדי שהאתר יופיע במקום גבוה בתוצאות, סטייל טופ 3 בגוגל וכאלה יש צורך להבין איך גוגל עובד ומה יגרום לאתר להופיע גבוה. זה בדיוק הצורך במקדמי אתרים. מקדם אתרים הוא מומחה בקידום אתר בגוגל אורגני (כלומר לא בערוץ הממומן בגוגל) במטרה לייצר עבור בית העסק יותר תנועה רלוונטית לאתר שלו, יותר לקוחות משלמים ולבסס את העסק כאוטריטה בתחום שלו.

ממה מורכב קידום אורגני (SEO) בגוגל?

תהליך הקידום מורכב מפרמטרים רבים שנובעים מהצורה בה גוגל עובד, או האופן שבו אנו מבינים כיצד האלגוריתם של גוגל עובד. לרוב תהליך קידום אורגני יחל בניתוח המתחרים, השוק, הביטויים הרלוונטיים לקידום ולאחר מכן גם ניתוח האתר של בעל העסק עצמו. לאחר שנעמוד על הפערים בין הרצוי למצוי נחל בצמצום אותם פערים. העבודה תכלול פעולות ברמה הטכנית של האתר – מבנה האתר, קוד, ביצועי אתר וכולי, ברמת התוכן – כתיבת תוכן, הוספת או סידור תוכן וכולי וכן פעולות מחוץ לאתר עצמו כמו בניית קישורים לאתר.

מילות מפתח ותוכן בקידום אורגני בגוגל

השלב הראשון בקידום אורגני בגוגל הוא מציאת מילות מפתח, כאלו אשר יוכלו להתחבר אל המיקום, העסק והשירות שניתן לקבל מהאתר. כך לדוגמא "עורך דין פלילים" יוכל להופיע במספר גרסאות באתר המיועד, החל מ"צורך בעורך דין פלילים", "עורך דין פלילים בלוד" ועוד. כמובן שמילים אלו יעבור מחקר מילות מפתח, אשר ישפיע בין היתר גם על כתובת הURL של דף האינטרנט. כך למשל כתובת אינטרנט שתכלול בתוכה את שם העסק ואת העיסוק המרכזי בו, תעזור גם כן בדירוג גבוהה יותר של האתר וחשיפה אל לקוחות וקוראים חדשים.

בכל הקשור למחקר מילות המפתח חשוב לדעת כי הוא משליך על מגוון רבדים באתר, מילות המפתח קובעות את מבנה האתר ואת סוג וכמות התכנים. הן יופיעו בתוך התוכן שייכנס אל עמודים שונים באתר, בכותרות של התוכן ובחלק לא קטן מהאתרים גם בתיאור השירותים שניתן לקבל. יחד עם מילות המפתח, קידום אורגני בגוגל דורש גם בניית קישורים רלוונטיים ואפקטיביים אשר יחזקו את האמינות של האתר בעיני גוגל, קישורים אלו אינם חייבים להפנות לאתר לקוחות פוטנציאליים, אך הם משמשים כהצבעות אמון. ככל שהאתר המקשר יותר רלוונטי ויותר אמין ברשת כך הקישור ממנו יהיה שווה יותר במובנים של בניית סמכות האתר שאליו הוא מקשר.

שלבים מעט יותר טכניים

קידום אתרים בצורה אורגנית עבור מנוע החיפוש של גוגל, מחייב התייחסות אל הבוט עצמו של גוגל או מה שמכונה העכביש של גוגל שסורק את כל האתרים ברשת.  מנוע החיפוש של גוגל "סורק" את האתר, במטרה להבין פרמטרים שונים החל מאיכות התוכן ועד היכולת לגלוש ולהתמצא בו בקלות. לכן אחד מהשלבים הטכניים בקידום אתרים, יהיה אופטימיזציה טכנית של האתר, שמטרתה להקל את הסריקה של האתר הן מבחינת מבנה האתר ומהירות טעינת האתר והן כדי לאפשר לעכביש להבין בקלות ובפשטות את הרלוונטיות של כל דף תוכן ולאיזה ביטוי הוא מתייחס. לשם כך נעשה שימוש בכלים לבדיקת מהירות טעינת אתר, מפת אתר, פירורי לחם ועוד שאותם הסברתי בהרחבה בפוסטים קודמים בבלוג.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>