ההתקדמות הטכנולוגית המהירה, האתרים העסקיים הרבים שקמו בעקבות תקופת הקורונה והמעבר למסחר מקוון מאלצים בעלי עסקים רבים להפגין נוכחות של ממש ברשת האינטרנט ובמנוע החיפוש של גוגל, ובמקביל, לוודא כי אותה נוכחות דיגיטלית אכן מקדמת את העסק או העסקים שברשותם. חלק ניכר מקידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל מתבסס על ניהול מוניטין חיובי עבור העסק שלכם. ניהול מוניטין חיובי הוא חלק חשוב מאוד ובלתי נפרד בקידום אתרים, וכעת אפרט ואסביר מדוע.

בשונה מקידום אתרים רגיל, שבו מתרכזים בפעולות של קידום העסק לפי מילות מפתח או ביטויי מפתח (עם תחרות גבוהה, בינונית או נמוכה), כאשר אנו מדברים על ניהול מוניטין לעסקים, המטרה המרכזית היא להשאיר בדפים הראשונים במנוע החיפוש אזכורים חיוביים אודות העסק או אודותיכם, ולדחוק לדפים האחרונים אזכורים שליליים ופוגעניים וביקורות שליליות.

ניהול מוניטין לעסקים – איך מטפלים באזכורים שליליים?

אין ספק כי ביקורת שלילית והכפשות עליכם או על העסק שלכם, הן הדבר האחרון שאתם רוצים להיתקל בו כאשר אתם מחפשים במנוע החיפוש של גוגל. מעבר לתחושת העלבון והכעס, הכפשות וביקורות שליליות בהחלט יכולות להיות מתורגמות להפסדים כלכליים עבורכם. כאשר גולשים נתקלים בהרבה ביקורות שליליות על עסק (ואפילו אם הן ללא ביסוס ולא נכונות), זה בכל זאת גורם להם לחשוב פעמיים ואף יותר מזה, האם כדאי להשתמש בשירותי העסק הזה ולרכוש ממנו מוצרים או שירותים.

אחת הדרכים לניהול מוניטין חיובי לעסקים בצורה טובה, הוא שימוש מושכל בכל הפלטפורמות החברתיות לצורך מינוף העסק, פלטפורמות כגון פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר ועוד. כדאי גם שלא לשקוע בשאננות, ולשים לב למתרחש במרחבי הרשתות השונות ולנסות להסיק מכך מסקנות שיכולות להיות רלוונטיות עבור העסק שלכם (לגבי מוצרים וטרנדים חדשים, מה לקוחות אוהבים יותר או פחות וכדומה).

טיפול באזכורים שליליים מתמקד בדרך כלל בדחיקתם עד כמה שניתן לתחתית החיפושים במנוע החיפוש של גוגל, וקידום האזכורים החיוביים לעמודים הראשונים. גם ניתוח הביקורות השליליות של הלקוחות שלכם יכול לתרום רבות למינוף העסק שלכם. המלצתי היא לא להתעלם מביקורת שלילית ולנסות לבדוק ממה נובעת חוסר שביעות הרצון של הלקוחות שלכם, והאם יש אמת בדבריהם. כך תוכלו לשפר את המוצרים שלכם ואת השירות במידת הצורך.

השימוש בניתוח ומדדים חיוני אף הוא כדי לבדוק את כמות הביקורים והטראפיק באתר, וכמובן בדיקת הדירוג הכולל של העסק שלכם בגוגל ביזנס. צרכנים לא מתלהבים לרכוש ולהשקיע במוצר שהדירוג הכולל שלו הוא פחות מ-4, ולכן יש לתת על כך את הדעת.

איך תדעו בכלל כי יש לכם בעיה של מוניטין שלילי? האם תחפשו את עצמכם מדי שבוע במטרה לאתר את ההכפשות והאזכורים השליליים שנכתבו עליכם? ובכן, היום ישנם כלים שיכולים לסייע לכם כבעלי אתר עסקי לניטור מוניטין עליהם אפרט בהמשך המאמר.

כלים לניטור מוניטין

ישנם כלים דיגיטליים רבים המסייעים בניטור מוניטין ברשת. למשל Buzzsumo שהיא פלטפורמה שמאפשרת לערוך השוואות בין המתחרים לצורך שיפור המוניטין, לקבל מידע על משפיענים ובאופן כללי מספקת מידע על מעורבות רשתות חברתיות כגון טוויטר ועוד.

גם Google Alerts הוא כלי חינמי לניהול מוניטין המאפשר לראות כיצד הארגון או המותג שלכם מתפקדים בצורה הפשוטה ביותר. הוא מאפשר לכם לקבל התראה בכל פעם שמופיע שם של עסק או אדם בגוגל וכך לנטר תוצאות שלהן אופי שנראה בעייתי ולטפל בהן בזמן. Trackur הוא כלי שיכול לסרוק גם רשתות חברתיות אך גם דפי אינטרנט שונים, בלוגים ועוד, ומאפשר לכם גם לקבל התראות וגם לנהל מוניטין של חברות שלמות לפי סינונים שונים כמו שם חברה, שם מותג ועוד. בנוסף לכך ניתן לייצא את המידע לקובץ אקסל להמשך עבודה וניתוח הנתונים באופן יסודי.

לסיכום: אין ספק כי ניהול מוניטין חיובי הוא תנאי הכרחי לקידום העסק שלכם ברחבי האינטרנט. כדי לקדם מוניטין באופן חיובי, יש צורך לנקוט באסטרטגית קידום הפועלת על פי תוכנית מסודרת ומתוכננת מראש ורצוי מאוד להשתמש בכלים דיגיטליים המיועדים לניטור מוניטין. אם ניהול המוניטין החיובי ברשת הוא משמעותי עבורכם ואתם לא בטוחים כיצד עליכם להתמודד עם הכפשות וביקורות שליליות ברשת, המלצתי היא לשכור את שירותיו של מומחה לניהול מוניטין ברשת ולהתייעץ איתו. חשוב להתייעץ עם מומחה שמכיר היטב את נושא ניהול המוניטין ולא כל מקדם אתרים בקיא בתחום. לשאלות נוספות בנושא ניהול מוניטין ברשת אשמח לייעץ לכם.

 

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>