להיות בעל עסק פירושו לעבוד חלק מהזמן בעסק עבור הלקוחות, במימוש המקצועיות שלך ובחלק השני של הזמן על העסק – כלומר בגידול ושימור העסק, שפירושו בראש ובראשונה לגייס כל הזמן לקוחות חדשים לעסק. עבודה זו יכולה להיות לעיתים סיזיפית משום שהיא דורשת מאמץ יומיומי של איתור ופנייה אל לקוחות חדשים, בין אם בפעולות פרסום שונות ועד לקבוצות נטוורקינג שונות. כאשר מדובר במקצוע כמו עריכת דין שייתכן והמוניטין שלו לא מעורר אמינות אצל מרבית האנשים מדובר במשימה אף יותר מורכבת. זו הסיבה שעורכי דין הם אולי נישת בעלי העסקים הגדולה ביותר בארגוני נטוורקינג למיניהם, משום שהם נדרשים להמלצות הללו של בעלי עסקים אחרים על שירותיהם. אך פרט לעפילויות נטוורקינג סביר להניח כי ערוץ השיווק העיקרי שלהם הוא הערוץ הדיגיטלי.

שיווק דיגיטלי – למה זה כל כך חשוב?

הדיגיטל הפך את חיינו בעשורים האחרונים – החל מהידע והגישה שלנו לאוכל, דרך הכרות בני זוג ומימוש הזוגיות ועד לעולם העסקי. גם בשיווק דיגיטלי של בעלי עסקים חלו שינויים ומהפכות והדבר נכון גם לעולם עורכי הדין. כיום ניתן למצוא עורכי דין שבנו את עצמם כאוטריטה בדיגיטל, למרות שהם לא מוכרים בהכרח כעורכי הדין המובילים בנישה שלהם בקרב הקולגות שלהם. בחלק מהמקרים מדובר על חבר'ה רציניים שבנו את עצמם דיגיטלית עוד מהתקופה בה היו בעיצומי לימודי המשפטים שלהם. יש נתונים לא מאומתים לדעתי בתעשייה על כך שההתפלגות של לקוחות חדשים למשרד עורכי דין תעמוד על כ50% מהפניות של עורכי דין אחרים, נטוורקינג, רשת מכרים, המלצות וכ50% מהדיגיטל – גוגל, יחסי ציבור, פייסבוק ועוד. אך כמובן שאלו נתונים שמשתנים בין משרד למשרד על פי ההשקעה והמיומנויות שלו. אני מסייג בדרך כלל נתונים כאלו עד שאני רואה מחקר מבוסס ורציני בנושא או סקר אמין בקרב עורכי הדין.

אבל סביר להניח שעורכי דין רבים עושים שימוש בדיגיטל מה שמחייב אותם בדף פייסבוק רציני או אתר רציני, ראיתי עורכי דין שעובדים יפה עם גוגל ביזנס וגם כאלו שמסתמכים על טיקטוק ולינקדאין. כמובן שניתן לשלב מאמצים בין הערוצים השונים. במיוחד אם מדובר בעורכי דין שמייצרים תוכן איכותי ובצורות מדיה שונות, מה שנותן להם יתרון יחסי על פני עורכי דין שאינם עושים זאת.

קידום אורגני לעורכי דין

כאשר מדובר בניהול אתר עבור אנשי מקצוע שונים ולרבות עורכי דין, גם בכדי להראות נוכחות ובעיקר בכדי לגייס לקוחות, יש לקחת בחשבון מספר משתנים אשר יכולים להשפיע על איכות האתר והאפקטיביות שלו. הבעיה העיקרית הראשונה היא תוכן – מרבית עורכי הדין יעדיפו לייצר מעט תוכן אך איכותי, כדי לא לפגוע באמינות המקצועית שלהם, בעוד שעורכי דין המעוניינים לקדם את עצמם חזק בגוגל ישקיעו בכמות תוכן על פני איכות. אתרים שנבנים למטרות יופי או ככרטיסי ביקור, מבלי לקחת בחשבון מחקר מילות מפתח מקצועי, מהירות טעינה של האתר, בניית קישורים איכותיים ועוד.

הפוטנציאל והכסף הגדול בתחום גרם ללא מעט חברות להתמחות רק בנישת קידום אורגני בגוגל לעורכי דין. כאשר הם לוקחים מספר לקוחות בתתי הנישות השונות של מקרקעין, נזיקין, משפחה, הוצאה לפועל ועוד. גם ברשת ניתן למצוא לא מעט פורטלים שמטרתם לגרום לעורכי דין לפרסם אצלם במטרה לקבל חשיפה דיגיטלית ולחזק את עצמם תדמיתית או האתר שלהם ברמה אורגנית.

אם אתם עורכי דין שמעוניים לקדם את האתר שלכם למקומות הראשונים בגוגל בנישה שלכם ורוצים להוביל את התחום ומוכנים מצד שני גם להשקיע ביצירת תוכן איכותי – מוזמנים לפנות אלי ונבחן כיצד נוכל לעבוד יחד.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>