שיווק במנועי חיפוש על פי גוגלבפוסט שכתבתי בתחילת ינואר על תוכנה לקידום אתרים, התייחסתי לשינויים הצפויים בתעשיית קידום האתרים בעידן הבינה המלאכותית, אך הרבה זמן חלף מאז, נצח במושגים טכנולוגיים וחשבתי לכתוב פוסט קצת יותר מעמיק בנושא על עתיד עולם ה SEO. קודם כל אקדים ואומר כי כבר מספר שנים שבינה מלאכותית (AI) הפכה לחלק בלתי נפרד מכל הקשור אל שיווק במנועי החיפוש ועולם ה SEO. אך לרוב נעשה בה שימוש על ידי מנועי החיפוש עצמם ובראשם גוגל או לחלופין בידי תוכנות מקצועיות בתשלום כפי שאפרט בהמשך. היום לראשונה נעשה שימוש בכלי בינה מלאכותית בהיקפים גדולים על ידי בלעי האתרים ומקדמי האתרים עצמם. בעיקר בהיבט של יצירת תוכן כתוב או ויזואלי אך גם בהיבטים של ניתוח אסטרטגיות SEO וכיצד ניתן לייצר תוכן שגוגל יאהב יותר. לאחר ההודעה של גוגל על השקת בראד כחלק ממנוע החיפוש בדומה לבינג אז ארצה גם לגעת בהיבט הקריטי שהולך להיפגע בטווח הזמן הבינוני והוא ה CTR.

שיווק במנועי חיפוש וAI

מנועי חיפוש כמו גוגל ניצלו AI כדי לספק תוצאות חיפוש מדויקות ורלוונטיות יותר למשתמשים. RankBrain של גוגל, רכיב המופעל על ידי בינה מלאכותית באלגוריתם החיפוש שלהם, משתמש בלמידת מכונה כדי להבין ולפרש שאילתות משתמשים, ולשפר את דירוג תוצאות החיפוש על סמך התנהגות המשתמש וכוונתם.

ככל שה-AI המשיך להתקדם, מנועי החיפוש הפכו אפילו טובים יותר בהבנת תוכן, כוונת המשתמש וההקשר. המשמעות היא שטכניקות קידום אתרים מסורתיות, כמו מילוי דפים במילות מפתח ומניפולציה של קישורים לא רלוונטיים, איבדו בהדרגה מהיעילות שלהם. הם עדיין עובדים בביטויים עם תחרות יחסית נמוכה או בתחכום מאוד מתקדם של מניפולציות אך במקום זאת, ההתמקדות עברה ליצירת תוכן איכותי ורלוונטי המתאים לצרכי המשתמש ולאתר המספק חווית משתמש חיובית, כממו גם בניית קישורים איכותיים ורלוונטים.

כלי SEO מבוססי בינה מלאכותית

שיווק במנועי חיפוש ובינה מלאכותיתבנוסף פותחו בשנים האחרונות מספר כלים לקידום אתרים המופעלים על ידי AI או שעושים שימוש בבינה מלאכותית שמסייעם לייעל את האתר טוב יותר עבור גוגל. כלים אלה משתמשים בלמידת מכונה ובעיבוד שפה טבעית כדי לנתח נתונים, לזהות מגמות ולספק תובנות מעשיות על בסיס ניתוח דפי תוצאות חיפוש בגוגל או ניתוח מתחרים. כמה כלי SEO פופולריים מונעי בינה מלאכותית כוללים:

MarketMuse: כלי אופטימיזציה של תוכן זה משתמש ב-AI כדי לנתח את התוכן שלך ולספק המלצות כיצד לשפר אותו לדירוג חיפוש טוב יותר ומעורבות משתמשים. כלים אחרים שמסייעים בביצוע אופטימיזציית תוכן והוטמעו כבר עם כלי בינה מלאכותית הם https://surferseo.com/   וגם https://www.jasper.ai/

Frase: Frase אותו כלי רק בסגנון אחר, מסייע ביצירת תוכן שמותאם לכוונת המשתמש על ידי שימוש בבינה מלאכותית כדי לנתח תוצאות חיפוש בעלות ביצועים גבוהים ומתן הצעות לנושאים ושאלות רלוונטיות להתייחסות.

Clearscope: הוא כלי יותר ממוקד תוכן שמנתח את התוכן המדורג בראש מילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלכם ומספק תובנות לגבי המונחים, הנושאים וגורמי הקריאה שיכולים לשפר את ביצועי התוכן שלכם. ויש כמובן גם את https://pageoptimizer.pro/

אך השינוי האמיתי הגיע עם צ'ט GPT והיכולת לייצר תוכן בהיקפים גדולים ובאיכות גבוהה מה שמאפשר ליותר ויותר בעלי אתרים למנף AI לקידום אתרים בצורה יעילה יותר. אז כדי להישאר תחרותי בעידן הבינה המלאכותית, חשוב ליישם את האסטרטגיות הבאות:

  1. התמקדו בתוכן באיכות גבוהה: ככל שה-AI הופכת נפוצה יותר באלגוריתמי חיפוש, לא ניתן להפריז בחשיבות של יצירת תוכן בעל ערך ממוקד-משתמש. בנו בהדרגה פרופמטים שייצרו תוכן מובנה היטב, אינפורמטיבי וכזה המתייחס לצרכים ולאינטרסים של קהל היעד. ערכו אותו וודאו כי יש התוכן נכון וכי יש בו ניחוח אנושי.
  2. בצעו אופטימיזציה לחיפוש קולי: צ'ט GPT כבש את הבמה עם כלי מבוסס טקסט וגרם לכלים אחרים כמו Siri, Alexa ו-Google Assistant להיראות רע ופרימטייבים. סביר להניח כי החברות הללו פועלות כדי לתת מענה של בינה מלאכותית ברמת החוויה הקולית למשתמשים שלהם ולכן בראייה של כמה שנים קדימה חיוני לבצע אופטימיזציה של התוכן באתר שלכם לחיפוש קולי. התמקדו במילות מפתח עם זנב ארוך, בשפת שיחה ובמתן תשובות תמציתיות לשאילתות נפוצות.
  3. השקיעו בקישורים איכותיים ורלוונטיים: ככל שהרשת תוצף בכמויות אסטרונומיות של תוכן ברמה סבירה פלוס כך ההבדל העיקרי יהיה במרכיב הקישורים שעדיין נעשה ברובו בצורה ידנית. השקיעו בקישורים שלכם.
  4. נצלו כלים המבוססים על בינה מלאכותית: השתמשו בכלי קידום אתרים מבוססי בינה מלאכותית כדי לנתח את התוכן שלכם ושל המתחרים, כדי לזהות אזורים לשיפור ולקבל תובנות לגבי כוונת המשתמש ונושאים מגמתיים. הניסיון שתצברו בהתנסויות הללו יכשיר אתכם טוב יותר לעתיד.
  5. אמצו נתונים מובנים (סכמה): בינה מלאכותית יכולה להבין טוב יותר ולהוסיף תוכן עם נתונים מובנים. ככל שבינג וגוגל יעשו שימוש רב יותר בבינה מלאכותית הם יהיו חייבים לתת קרדיט לאתרים שמהם הם שתו את התוכן ואתם רוצים שהקרדיט יופנה לאתר שלכם אז דברו בשפת המכונה, הנגישו לה את התוכן ונסו להיות מקור מועיל עבור הכלים הללו.
  6. תעבדו מהר: העולם משתנה מהר, אימוץ הבינה המלאכותית והפוטנציאל שלה מחולל שינוי אמיתי ב-SEO וכשהCTR יחל להיפגע באתרים האמיתיים אתם רוצים להיות בין האתרים החזקים בתחום. כמו שהמובייל צימצם את האתרים הרלוונטים בכל שאילתה מ10 ל3-5 כך הבינה המלאכותית תצמצם אותם יותר. אז אל תישארו מאוחר ונצלו את חלון הזמן הנוכחי כדי גם להתנסות בבינה מלאכותית וגם לקדם את האתר שלכם חזק ככל הניתן כדי שיתפס כאוטוריטה בעיני הבינה המלאכותית וגוגל.

שיווק במנועי חיפוש על פי גוגל ואיך הוא ישתנה עם AI?

איך גוגל היה רוצה שתעשו SEO? אני לא מאלו שמאמינים שגוגל יודעים בוודאות מה עובד טוב באלגוריתם שלהם וגם אם הם יודעים לא בהכרח שהם יספרו לנו זאת. אך חשוב להבין שכרגע גוגל הודיעה יותר מפעם אחת שהיא לא הולכת לפסול או לדרג נמוך תוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותיות וכל הוא עוד מספק ערך לגולשים אין לה בעיה עם זה. בואו נבחן את ההמלצות של גוגל ונראה האם הן מתנגשות או לא עם AI:

  • כוונת הקהל ואת כוונת הגולשים: הכירו את הצרכים והאינטרסים של קהל היעד שלכם וצרו תוכן שנותן מענה לצרכים אלה. כמו שאמרנו לא רק שאין סתירה עם AI אלא שAI יכולה לסייע ביצירת תוכן מותאם יותר לעקרון זה.
  • תוכן איכותי וייחודי: התמקדו בפיתוח תוכן אינפורמטיבי, מרתק ובעל ערך שבולט מהמתחרים. אז כל עוד מגדירים למכונה לשמור על ייחודיות ובודקים אותה ברמת הנכונות של התוכן אז לא אמורה להיות בעיה עם תוכן שכזה.
  • אופטימיזציה של מבנה האתר שלכם: יש לארגן את האתר בהיררכיה ברורה והגיונית, עם מבני ניווט וכתובות אתרים קלים להבנה. כאן מדובר לרוב בפעולה אנושית. אך אפשר בהחלט להיעזר בAI לקבלת רעיונות על מבנה האתר הנכון.
  • אופטימיזציה של כותרות ותיאורי הדפים: למה לא להעזר במכונה לכתיבת כותרות תיאוריות עשירות במילות מפתח ומטא תיאורים המעבירים בצורה מדויקת את התוכן של הדפים באתר?
  • תגיות כותרת למבנה תוכן: גם כאן חשוב להשתמש בכלים שמוודאים כי השתמשתם בתגי כותרת (H1, H2, H3 וכו') כדי לספק היררכיית תוכן ברורה ולהקל על מנועי החיפוש להבין את מבנה הדפים באתר.
  • אופטימיזציה של תמונות: זה לא בדיוק AI אבל גם כאן בדר"כ אנחנו עובדים עם כלים שמאפשרים לדחוס תמונות. חשוב לכל תמונה לעשות שימוש בשם קובץ תיאורי ובתג אלט ולבחור את פורמט הקובץ המתאים ביותר לטעינת עמודים מהירה יותר ולנגישות משופרת. אם אתם כבר מייצרים תמונות בAI אז סביר להניח שאלו יהיו תמונות קלות.
  • מהירות האתר: בצע ואופטימיזציה של זמן הטעינה של דפי האתר שלכם על ידי דחיסת קבצים, צמצום CSS ו-JavaScript ומינוף מטמון הדפדפן. לא קשור לAI ונעשה כבר היום על ידי כלים לא אנושיים.
  • ידידותיות לנייד: האתר צריך להיות רספונסיבי וכזה המספק חווית משתמש חלקה במכשירים ניידים. כמו הסעיף הקודם תכלס.
  • בניית קישורים פנימיים וחיצוניים: יש לכלול קישורים פנימיים רלוונטיים כדי לעזור למשתמשים לנווט באתר וקישורים חיצוניים למקורות מוסמכים לקבלת ערך מוסף. כמו סעיפים אחרונים – נעשה היום על ידי כלים (יש מי שעדיין מעדיף ידנית) ולא קשור לAI.
  • אתר מאובטח עם HTTPS: יש להטמע HTTPS כדי להגן על נתוני משתמשים ולהגביר את האמון באתר שלכם. לא קשור לAI
  • מעקב אחר ביצועי האתר באמצעות ניטור קבוע: השתמשו בכלים כמו Google Analytics ו-Google Search Console כדי לעקוב אחר ביצועי האתר שלכם, לזהות אזורים לשיפור ולקבל החלטות מבוססות נתונים. דווקא ראיתי שימוש מעניין בAI בכל הקשור למציאת יהלומים בGSC. אך כאן מדובר בפעילות אנושית ברובה, נכון להיום.

אנו רואים מכאן שלא רק שאין סתירה בין העקרונות שגוגל ממליצה עליהם אלא שדווקא שימוש בבינה מלאכותית יכול לסייע בביצוע מוצלח יותר של המלצות אלו.

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>