עם התפתחות התרבות העסקית הדיגיטלית בישראל אנו רואים התמקדות והתמקצעות של משווקים שונים בנישות מסוימות. בין הנישות החזקות במשק שמצדיקות מיקוד כזה אפשר למצוא את כל נושא קידום/מיתוג עורכי דין ואת קידום/מיתוג הרופאים. אני באופן אישי מאוד אוהב לקדם אתרים של רופאים, יש בכל תחום הבריאות פוטנציאל גדול וגם אתגר מקצועי בקידום אתרי בריאות כמו גם אתרי ציוד רפואי.

יש לי ניסיון עם תוצאות מדהימות בקידום של אתרים של רופאי שיניים, כמו גם בקידום אתרים של מנתחים פלסטיים שונים. אך עם זאת יש אתגר לא קטן בעבודה עם רופאים כפי שאסביר בהמשך.

מה תוקע קידום אורגני של אתרי רופאים?

לרוב מה שתוקע את הקידום האורגני של האתר הוא הרופא עצמו – כיוון שהוא רוצה שהתוכן שעולה לאתר יהיה ברמה המתאימה לו מקצועית, משום שהמותג הוא השם שלו. הבעיה היא שהגולשים לרוב לא צריכים את התוכן המדויק והמקיף ביותר, לרוב הם רוצים מידע בסיסי שיעודד אותם לפנות אל הרופא או אל המרפאה. כיוון שמרבית הרופאים הם אנשים מאוד עסוקים אז כל נושא כתיבת התוכן ואישורו מולם יכול להיות חתיכת סיוט.

במקרים בהם רופאים משחררים מעט ומאפשרים למקדם האתרים לעשות את עבודתו המקצועית ולייצר תוכן בכמות ואיכות מספקת אז התוצאות הן מדהימות. כמו בכל דבר בחיים – כל בעיה היא הזדמנות, מה שאומר שרופא שיעבוד עם מקדם האתר שלו בצורה נכונה יזכה ליתרון תחרותי גדול לעומת אותם רופאים שתוקעים את התהליכים ומניסיוני לא מדובר במיעוט בתחום אלא להיפך.

חברות קידום ופרסום אתרי רופאים אחרות

כמו שאני בחרתי להתמקד רק בקידום אורגני, כך ישנן חברות שנותנות גם שירותי פרסום אך בחרו להתמקד בנישה הספציפית של רופאים. יש לא מעט חברות כאלו ולכן אני מניח כי יש מספיק עבודה לכולן. פעמים רבות אני מקבל פניות מלקוחות המעוניינים לבדוק את איכות העבודה של ספקי השיווק שלהם ואני נדרש לבצע פיקוח SEO.

בין החברות האלו ניתן למצוא את חברת medical-online.co.il שמציעה בניית אתרים לרופאים, ניהול עמודים עסקיים בפייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, יוטיוב, לינקאדין. החברה גם מציעה פרסום ממומן בפייסבוק, ניהול מוניטין, יחסי ציבור, הפקות שונות בתקשורת ועוד. חברה נוספת היא חברת holt.co.il המתמקדת ברופאים ובעורכי דין ומציעה בניית אתרי אינטרנט, קידום ממומן ואורגני בגוגל, ניהול עמודי פייסבוק ואני מניח שגם פרסום וגם הפקת ימי צילומים. חברה נוספת היא md-digital.co.il המציעה מיתוג ותכנון אסטרטגיה שיווקית, בניית אתרים, קידום אתרים אורגני, גוגל אנליטיקס, פרסום בוידאו ובפייסבוק ואינסטגרם, פרסום בטאבולה ואאוטבריין ועוד. ואני מניח כי קיימות חברות נוספות שמספקות שירותי שיווק ופרסום לרופאים בלבד.

אז אם את/ה רופא/ה עם מודעות דיגיטלית שיווקית אתם כבר צעד אחד לפני האחרים ואם תעבדו עם גורם מקצועי בשיתוף פעולה נכון ויעיל אז אין גבול לצמיחה הדיגיטלית שאתם יכולים לחוות עם האתר והמותג שלכם. בהצלחה!

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>