ישנן דרכים רבות לקידום העסק שלכם באינטרנט, לרוב מדובר בערוצי פרסום ממומן שמטרתם לייצר לידים לעסק שלכם. אך ישנן גם דרכים חינמיות שמייצרות לא מעט לידים לבעלי עסקים קטנים כמו שימוש בגוגל לעסק שלי. כמובן שגם קידום אתרים אורגני יכול לייצר לידים חמים לעסק שלכם, אם עושים אותו נכון. קידום אתרים לעסק חדש יכול להיות מאתגר במיוחד, כיוון שהוא מצריך לא מעט השקעה מחד ואורך רוח מאידך, שאין למרבית העסקים החדשים שצריכים לייצר קהל לקוחות ומכירות מהר כדי לשרוד. לכן מי שצריך לידים לעסק באופן מיידי מופנה כמעט אוטומטית לפרסום ממומן. אך אם אתם כבר בונים אתר לעסק שלכם, עשו זאת נכון וייתכן שתגלו עם הזמן שקידום אורגני הוא הערוץ הנכון עבורכם והוא מה שיקדם את העסק שלכם באינטרנט בצורה הטובה ביותר.

קידום בסיסי של אתרי עסקים באינטרנט

אז מה אתם צריכים לעשות ברמה הבסיסית כדי לקדם את העסק שלכם בצורה סבירה בגוגל?

ברמת ההקמה אתם רוצים שהאתר שלכם יבנה על וורדפרס ושיותקן בו תוסף בסיסי שמסייע בSEO – זה יכול להיות ראנק מת', יוסט, הכל באחד SEO או כל תוסף אחר שיסייע בקלות להגדיר את המטא טייטל והמטא תיאור. אתם רוצים לייצר מפת אתר בXML שתגדירו בחשבון הסרץ קונסול שתפתחו. אם יש לכם תוסף כמו שתיארתי הוא ייצר לכם את מפת האתר בצורה אוטומטית. חשוב לייצר קובץ robots.txt כאמור גם כאן אותו תוסף יכול לסייע בכך. פרט לסרץ' קונסול תרצו גם לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס שישלים לכם את התמונה.

מחקר ביטויים עבור האתר שלכם

  1. תרצו לעשות ניתוח של המתחרים שלכם ולהבין מה עובד להם ובאילו ביטויים הם מדורגים
  2. אם יש לכם כבר אתר או בהמשך הדרך תרצו להשוות מדי פעם את הביטויים שלכם למתחרים ולהבין את הפערים.
  3. לאחר שתגבשו רשימה ראשונית אז תרצו לבדוק השלמות אוטומטיות של אותם ביטויים בגוגל, שאלות שאנשים שואלים עליהם, חיפושים קשורים ועוד. ישנם כלים שמסייעים לעשות זאת בתשלום אך אפשר לעשות את הבדיקות הראשוניות בחינם. לאחר שכבר תתחילו לקבל טראפיק לאתר, הרבה מאוד מהמושגים לדירוג יגיעו מהמידע שבסרץ קונסול שלכם.
  4. כתיבת תוכן – פסקת פתיחה חזקה או כזו שמסבירה מה הולך להגיע במאמר. כיסוי מלא של נושא מא-ת, תמונות/סרטונים כדי להעשיר את חווית הקריאה, לעיתים כדאי לקשר לאתרי סמכות אחרים בתחום שלכם, עשו שימוש בפסקאות קצרות, אל תשכפלו תוכן, כוונו לרמת קריאה של כיתה ז-ח.
  5. אופטימיזציה של תוכן – חשוב כי הביטוי המרכזי יהיה בH1 ובמטא טייטל, חשוב שיהיה תיאור מושך שיגרום לגולשים להקליק במטא תיאור, הכניסו את הביטוי בפסקה הראשונה של המאמר, ודאו כי מבנה הURL שלכם כולל את הביטוי שלכם, הוסיפו שאלות ותשובות או ביטויים קשורים, הוסיפו לתמונות במאמר אלט תג עם הביטוי הרלוונטי.
  6. בנו קישורים פנימיים למאמרים רלוונטיים אחרים באתר שלכם או לדפי מוצר. חשוב לקשר יותר לדפים היותר חשובים באתר. לא רצוי שיהיה דף שאין אליו קישור.
  7. בנו קישורים לאתר באמצעות רשתות חברתיות (יותר בשביל הגיוון), באמצעות פוסטים או מאמרים באתרים אחרים – נסו לגוון את האתרים המקשרים אליכם – גם מהנישה שלכם וגם אתרי חדשות, גם מאתרים שאחרים רוכשים מהם קישורים וגם מאתרים ייחודיים לכם.
  8. ודאו כי האתר שלכם אופטימלי למובייל, שהוא נטען מהר, כדאי לעבור עם שירות אבטחה כלשהו וכמובן להתקין תעודת SSL. הקטינו את התמונות באתר.
  9. שיפוץ תוכן – חזקו תוכן חזק ועדכנו אותו, הסירו תוכן גרוע, עשו אופטימיזציה כדי לשפר את אחוז ההקלקה דווקא על הדף שלכם בתוצאות החיפוש.

קידום עסקים קטנים באינטרנט בחינם

למעט פרסום בגוגל ביזנס שנגעתי בו בפסקה הראשונה או פתיחת דף בפייסבוק, מעטות האפשרויות לפרסום יעיל ורציני בחינם. גם חשיפה בפייסבוק או בגוגל ביזנס תצריך השקעה, כך שהיא לא ממש חינמית ואם אתם כבר מחזקים את הפלטפורמות הנ"ל אז כדאי לעשות זאת בשילוב עם אתר שעובדים עליו בצורה שיטתית לפי הנקודות שנגעתי בהן לעיל ואז אולי באמת תגיעו לטראפיק אורגני חינמי לעסק שלכם שיאפשר לכם לגדול. אם הערוץ החינמי עובד לכם אז כדאי לחזק אותו בצורה מקצועית כשיהיה לכם את התקציבים לכך ולהיעזר במומחה קידום אורגני שיעיף את האתר שלכם עוד יותר קדימה. שיהיה בהצלחה!

למצות פוטנציאל מהאתר:

נמאס לכם מחברות קידום אורגני עם אנשי מכירות תותחים, שמוכרים לכם בעיקר הבטחות ולא תוצאות? אני מזמין אתכם לחוות חווית קידום מקצועית באמצעות השיטה שבה אני מלווה עסקים מרוצים ב 17 השנים האחרונות. לפגישת ייעוץ ראשונית =>